Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Threaded View
-
19-01-08, 19:52 #11
Takk for fine svar, godt det finnes noen kloke hoder der ute
Jeg spurte legen hvorfor hun ville jeg skal ta ct av kjertelen, ble litt skremt, æsj jeg husker jo ikke helt hva hun sa da, men det var noe med å utelukke at det var en tumor som kunne stimulere produksjonen av noe i kjertelen...er det tsh mon tro eller ft4? Den naturlige prod i alle fall. Det som kanskje er rart er vel at både tsh og ft4 er høye?
Jeg har aldri helt satt meg helt inn i sykdommen min, annet enn symptomene. Har derfor hele tiden tenkt at alle symptomene jeg har ikke er symptomer likevel, men bare slik jeg er og at jeg er helt normal. Har forstått nå at jeg slett ikke er normal og endelig fortalt legen om hvordan jeg har det. (Det har vel å gjøre med T3 hvis jeg forstår rett). Selv om verdien mine er forsåvidt "normale" valgte hun nå å øke dosen pga hva jeg har fortalt. Og det er jo bra da
Jeg glemte å spørre om referansene deres på ft4 og f3 men tsh er i alle fall 0,2-4,0. Er ganske sikker på at de bruker furst som har disse ref på tsh og da er referanseomr f3: 2,3 - 5,7 og ft4: 9,0 - 22,0.
Dette ble mye og langt men takk til dere som hjelper meg å forstå litt mer
Siden legen måtte konferere med kollegaene sine for å finne ut hva hun skulle gjøre og de kom frem til såpass "drastiske" tiltak ble dette plutselig litt skummelt.
Lignende tråder
-
Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 03-07-10, 12:30 -
Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Jeg har hatt hypothyreose i vel 10 år.
Av Fanteri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 02-11-09, 16:11 -
Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter. Manglende lyst...
Av findus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 26-02-09, 23:06 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet
Av Thomasine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-01-08, 19:12

Svar med sitat
Bokmerker