Hadde ikke sett denne artikkelen før, og den er om et kurs I TERM som de hadde her i Norge. Det er altså her .
Men min lege sa at jeg hadde det, han holdt meg ikke i mørket om dette.

(det er fordi jeg ikke fikk diagnosen cøliaki etter blodprøver og biopsi . de tok ikke med i betraktning at jeg hadde vært glutenfri i mange måneder før blodprøven og var bare tilbake på gluten i 5 uker før biopisen, man trenger mist 6 uker og helts minst 3 månder tilbake på gluten, og ofte mange måneder mer. Man må spise minst 0,3 gram gluten per kg per dag for at det teller, og det site året før blodprøven telte altså ikke. Jeg visste ikke om dette før og trodde at jeg spiste nok gluten fordi jeg fikk i meg litt gluten til en beravelse den høsten og til jul en gang...Legene vet det heller ikke.)
(Så når prøven er negative, har man en funksjonell lidelse hos noen leger. Jweg fikk beskjed om at min psyke spillermeg et pusss npr jeg spiser gluten og at jeg egentlig ikke har cøliaki. Noen andre leger henger seg ikke opp i at man at man reagerer på gluten.)
(har ikke gegynt å fortelle dem om hvor lite melk det skal til før jeg får oppblåst mage for da er jeg ennå galere)

nora