Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
30-12-07, 16:09 #9
Det ER her i Norge også.
Somatisering kalles det, og er et velkjent begrep i helsevesenet.
Det er ikke nødvendigvis en sinnsykdom, men at kroppen spiller en et puss. (pga noe annet, eller et problem amn sliter med eller noe annet)
Det har vært masse skriverier på thyroid.about.com forumene om dette og Mary Shomon har skrevet om det, senest om Weetman (som er ikke hvemsomhelst men formann i BTA, leger som spesialiserer seg på thyreoideasykdommer som har sluttet seg samme i en forening som heter BTA)
http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... k&tid=3566
Men jeg mener at hun slår for hardt på Weetman og at man ikke skal totalt avvise somatisering.
Hvis neon vil lese mer så fins kanskje Eli Berg sin bok på biblioteket, den heter Doktor kan du se meg eller noe sånt. Hun beskriver hvordan hun fikk bedret helsen eller tilværelsen for pasienter som kom stadigvekk med nye og ikke forklarlige symptomer til henne som er lege. De ble bra alle sammen unntatt flyktningene som hadde krigstraumer. Interessant bok.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Kan jeg ha lavt stoffskifte???
Av kaiza i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 50Siste melding: 29-03-09, 21:30 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker