Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Tråd: Liothyronin og sinne
Threaded View
-
03-12-07, 07:44 #24
En liten oppdatering:
Fikk blodprøvesvar idag:
TSH er 0,10
FT4 er 15,4
FT3 er ikke målt
FT4 er veldig lav for å være meg, men jeg gikk jo "drastisk" ned i Levdose da jeg startet på Lio. Til vanlig føler jeg meg i form med en FT4 på 22-23. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå. Føler meg fortsatt ikke i form som dere ser av denne tråden, men føler meg dårlig på en annen måte enn før. Siden TSH er 0,10 så er det kanskje ikke så lurt å øke Lev eller hva? Skal til legen idag (fastlegen, han har jo ikke peiling på dette) i forbindelse med at sykemeldinga går ut i morgen, kanskje jeg får han til å ta en FT3-prøve. Jeg begynner å lure på om Lio ikke er noe for meg, blir jo bare kluss med prøvetallene og formen. Er oppblåst og føler meg som en hval, får store groper i leggene av sokkene. Tåler nesten ingenting før jeg blir sliten og har smerter i armene, spesielt i høyrehånda (fra håndleddet og opp til skuldra). Blir også veldig fort sliten i armene.
Hvis T3 er det aktive hormonet og jeg har nok av dette (har jo begynt på Lio, men vet ikke FT3-verdien) så skal ikke lav FT4 ha noen effekt eller? FT4 er jo "lageret" hvis jeg har skjønt det riktig? Jeg skjønner meg ikke helt på dette, har ikke hatt tid til å sette meg bedre inn i det heller.
Oppgitt sukk fra LiljeAutoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo

Svar med sitat
Bokmerker