Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Tråd: Liothyronin og sinne
Hybrid View
-
29-11-07, 10:50 #1
Hei Lilje!
Dette blir bare ei trøstemelding, for jeg kan så lite om dette sammenlignet med andre her inne...
Jeg har jo forøvrig aldri reflektert over at sinne kan ha noe med hypoen å gjøre. Føler vel at dette er sånn høvelig under kontroll generelt (bortsett fra noen dager før mensen :evil: ) . Men i likhet med deg forvandler jeg omtrent personlighet når jeg slutter å røyke. Jeg har nå vært røykfri siden september, og det tok halvannen måned før jeg "roet meg". Men himmel så "førrbainna" jeg har vært! Som en trykkoker innvendig som putrer og bobler konstant. Enkelte personer måtte jeg rett og slutt unngå i denne perioden fordi jeg irriterte meg noe så grenseløst over disse. Kjeftet og smelte på mann og unger. Klarte liksom ikke stoppe heller. Enkelte morgener hadde jeg bare lyst til å rope STOPP til alle som var på tur ut av døra i heimen og be dem komme inn igjen og legge seg i sengene sånn at vi kunne starte hele dagen på nytt.
Sykt!
Og det som er interessant er jo at stoffskifteverdiene mine endrer seg når jeg slutter å røyke - slik jeg har lest mange eksempler på her inne på forumet. Da er det jo nærliggende å trekke en link mellom sinne og røykestopp og endrede stoffskifteverdier
Driver nå og øker dosen - nye prøver neste uke - men kjenner meg ikke i form. Og trollet ligger liksom og lurer i magen.
Hadde en tredagers sprekk for tre uker siden. Jeg merket det på humøret med en gang etterpå - det skulle ikke mange sigarettene til før jeg fikk "humørabstinenser". Nok til at jeg har bestemt meg for at dette gidder jeg rett og slett ikke gjennomgå flere ganger!
Jeg har jo en plan om å teste t3 (som legen min aldri har testet) når jeg får TSH og Ft4 på et akseptbelt nivå med tanke på evt å prøve lio - men nå er jeg jammen ikke sikker lengre
Håper du får det bedre Lilje
. Det er fælt å se seg selv utenfra som en annen enn den man ønsker å være, og ikke minst med egenskaper man vanligvis synes er usympatiske og uakseptable.
Trøsteklem fra meg!

Svar med sitat
Bokmerker