Det står da i Ridha Arems bok at man deler opp liothyronin til 5 µg, fjerededeler, og tar en kvart om morgenen og en kvart fire til fem timer etterpå.
Unsett er det lurt å først begynne med en kvart.
Og, de fleste må øke alt levaxin tilbake igjen, i praksis, hvis de har senket dosen, da.

Det står mange , mange steder at legene ikke er glade i at ft3 stiger så mye hvis man tarliothyronin. Og det jobes på flere hodl med å lage tabletter som sender ut liothyronin jevnt og trutt.
Men til brain fog passer ofte 5 µg med 4-5 timers mellomrom bra.
Og, noen trenger en større dose liothyronin for liksom å åpne reseptorene og kan så gå over til lavere dose. reseptorene for stoffskiftehormoenene er avhengige av t3.....(det med å åpne reseptorene har jeg fra noen postinger fra et utenlandsk forum, hvor flere nevnte at de ble bedre etter at de overdoserte en iten stund...ikke anbefalt å gjøre det, egentlig)
Hypothyreoseforeningen hadde dengang lenge siden kurs for leger på hvordan man bruker liothyronin.
I pakningsvedlegget står det vitterlig 2-3 tabletter....

Prøv rett og slett en kvart tablett en stund, pga de symptomene du har. Legen din har åpenbart ikke peil.....
Jeg deler dem fint med fingrene pog trykker midt på med neglene og det blir to fjerdedeler av en halv.
Det er alltid noen som er ekst følsom for liothyronin og derfor er det nettopp anbefalt å begynne med en kvart.
Jeg leser på det amerikanske forumet stadigvekk at noen tar enda mindre. Men det gjør all verdens forskjell enda dosen er lav.