Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
15-11-07, 22:17 #1
Hvordan få TSH verdien opp til 1?
Jeg har ikke vært så aktiv her inne, meldte meg inn i august, og da som nå holder vi på med babylaging
Har lest her inne på forumet at TSH verdien bør ligge rundt 1 for å kunne bli gravid.
Den 13/8-07 tok jeg følgende prøver:
TSH: 0.15
FT4:16
FT3:4.8
Den 29/10-07 tok jeg nye prøver:
TSH:0.29
FT4:16
Fra august og frem til idag har jeg minisert på levaxin dosen. Jeg synes at det tar så lang tid før verdien nærmer seg 1.
Jeg er mye trett og uopplagt for tiden, det har jeg egentlig vært siden jeg reduserte dosen.
Er det noen kloke hoder som kan gi meg gode råd? Bør jeg redusere mer på dosen selv om jeg blir trettere? Vil jo så gjerne ha en bebis til!
-
16-11-07, 16:18 #2
Nå er jeg veldig ute på tynn is, det er nok mange andre her inne som har mye mer greie på dette en meg.
Meeeen, jeg tror ikke TSH må være på 1 hvis man er medisinert, men det som er viktig er at T4 er i øverste del av ref.området.
-
16-11-07, 16:21 #3
Greit å lese alt du skriver før jeg svarer også, men man må være opplagt for å bli gravid også så jeg veit ikke om det er så lurt å kutte på levaxinen når du merker formen daler.
Vi sliter med å bli gravide og formen er iallefall ikke på topp, men så har jeg lav T4 også da.
Lykke til.
-
16-11-07, 16:33 #4
Har vel enda mindre greie på dette enn noen her, men jeg reagerer på at formen føles dårligere og at du fortsetter å redusere tross dette.
Jeg mener det må være feil strategi - stol på deg selv fremfor blodprøver !
Blodprøver kan ikke si deg hva som er best for hverken deg eller babyen.
Det er likevel nødvendig å ta blodprøver ofte om du nå lykkes i dine "bestrebelser" - thyroxinbehovet kan nesten dobles i 3 semester.
Jeg sier som oftest : Har du symptomer, så øk dosen.
Har du hjertebank - så senk den. Et sted like før du får hjertebank er idealdosen - og jeg vil tro at det også er den dosen som best vil oppfylle dine ønsker.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-07, 17:15 #5
Jeg spurte legen min min om det var bra å ta levaxin nå som vi prøver å bli gravide. Han sa at det var bedre for bebisen at jeg brukte medisiner og var i form, var jeg kvikk ville bebisen ha det godt
-
16-11-07, 17:51 #6
Snusmumrik sa:
Må si det går framover her i verden; da jeg fikk barn, var det bare jeg som gikk gravid, ikke vinå som vi prøver å bli gravide
n'Finn; det heter vel trimester, ikke semester. ....
Semester = ferie, det er det slutt på når babyene kommer ...
(Jeg kunne bare ikke dy meg..)
-
16-11-07, 18:45 #7
Enig med du Tily - det får være måte på hvilke områder vi skal trenge oss på.
og : Dette har jeg ikke greie på
men det var nok en liten oloS dette da .....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-07, 19:53 #8
Ikke noe apropo ......
http://www.youtube.com/watch?v=lVkKkmnw ... re=related• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-07, 22:47 #9
n`finn: Anne-Kat Hærland er herlig!
[/b]Tily:Semester = ferie, det er det slutt på når babyene kommer ...
Enig i den du
Reduserte dosen i august fordi jeg hadde så mye hjertebank, og hadde nok håpet at verdien var nærmere 1-tallet nå en den virkelig var.
Har ikke redusert dosen noe ytterligere etter det, da jeg ikke synes at det virker forsvarlig i forhold til min nåværende form.
Har inntrykk av at dette med svangerskap og lavt stoffskifte er vanskelig.
I mai var formen min upåklagelig, fantes ikke trett og uopplagt, hadde energi så det suste. TSH var da på 0.15, ble gravid, men mistet.
Har lest en del både på dette forumet og på SG, at når stoffskiftet er høyt, kan man lett bli gravid, men man kan også miste fort.
Er stoffskiftet lavt kan det ta tid og bli gravid pga ustabile sykluser, så jeg er forberedt på ei lang prøvetid for og si det sånn....
-
16-11-07, 23:20 #10
Det er ganske snevert med medisinering, og en TSH på 1 passer mange, men ikke for meg og mange andre.
Jeg må gå etter ft4 go ft3 og da følger man jo formen og legger merke til hvor man må ha ft4 og ft3.
Det vanligste er å måtte ha dem i øvre halvdel, sånn to tredeler opp eller deromkring. None trenger dem høyere, noen kan ha dem på 50% og sikkert noen på 40% eller sånn men vi hører aldri fra noen sånne.
Hos meg og mange andre blir da TSH 0.
Jeg har noen gamle referanser fra medline om at kanske 30% har det slik.
Så jeg er da ganske normal.
Hvis du har det bedre med en TSH på 0,15, så er det vel riktigere for deg. Men ta en titt på ft4 og ft3 og hvor du må ha dem.
Svar med sitat
Bokmerker