Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
13-11-07, 12:05 #10
Jeg går på et multivitaminprodukt, husker ikke navnet her og nå men det skal visst dekke dagsbehov for jod og flere ting. Det rare her er at jeg drikker stooore mengder melk (opptil 1/2 liter daglig i snitt) og spiser normale mengder fisk, så det er egentlig helt usannsynlig at jeg skal ha jodmangel- men det har jeg visst, så sånn er det
Har hatt merkbar forbedring etter jeg begynte på jodtablettene sammen med levaksin- tredje uka nå. Første uka var veldig ustabil men energien kom tilbake, andre uka var rævva- lite energi og smerter i hals, mens nå har det tatt seg opp igjen og energien er brukbar. Selv om det varierer litt så har jeg det mye bedre nå enn før jeg begynte på jodtablettene.
Så vidt jeg vet er ikke skjoldbruskkjertelen min helt kjørt, er vel bare nedsatt funksjon. Så jeg forstår det slik at så lenge det blir produsert thyroxin i kroppen så trenger man jod. Men hvor all joden jeg spiser blir av i kroppen, det er en annen sak...! Har ikke forstått meg helt på det enda.
Blir interessant å se hvordan formen blir fremover... Skal holde tråden oppdatert...!

Svar med sitat

Bokmerker