Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
26-10-07, 22:58 #5baremei Gjest
Joda, alt det som sies om røyking er riktig og alt det der, det er bare det at folk med UC er i en litt spesiell situasjon akkurat der. Og det gjelder meg bekjent KUN dem:
"Det er velkjent at røyking har en beskyttende effekt ved ulcerøs colitt, og du er derfor i den spesielle situasjonen at røyking har en positiv helseeffekt for deg. "
Sakset fra http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=393279
Og joda, både utlagt tarm og deretter fjerning av tykktarm (og posen) har blit gjort hos en i nærmeste familie, men han har stående ordre om å fortsette med røyken likevel, for han blir så innmari dårlig når han slutter.
Og jeg vet han ikke har UC lenger siden tykktarmen er borte, og ikke kan jeg noe særlig om dette, men det er blitt sagt at den delen av den flyttede tynntarmen som nå fungerer som tykktarmen faktisk BLIR som en tykktarm etterhvert, og fungerer deretter. Og påvirkes altså av en mulig latent fortsatt sykdom som kan blusse opp igjen, blant annet av røykeslutt.
Med alle mulige forbehold om at jeg kan ha misforstått!
Lignende tråder
-
Røyk, menstruasjon og stoffskifte
Av may88 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-12-09, 23:45 -
Slankemedisin Reductil
Av Monja i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-02-08, 12:28 -
tok meg en røyk i igår
Av rikke i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 28-12-06, 21:11 -
lavt stoffskifte, vektnedgang og Reductil.
Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 16Siste melding: 30-08-06, 20:55 -
klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-05-06, 11:17

Svar med sitat
Bokmerker