Lillepus88
Har gått et par måneder på Armour nå, og spist masser av magnesium siste året - har ikke blitt det minste bedre i musklene (bortsett fra mindre krampe i føttene pga magensiumen - det vet jeg fordi det kommer med en gang hvis jeg har fått litt for lite mag.). Tvert i mot er jeg fremdeles i forverring (i alle fall fremdeles - både smertemessig og krampemessig - spes. i ryggen).

Shanita og Anne Ma
Har sjeldent vondt i hælen, men også under buen - men det fikk jeg først etter at jeg begynte med et grusomt innlegg fra den derre fotspesialisten - da fikk jeg følelsen av at noe revnet under der i tillegg til de andre plagene. Kunne jo ikke gå med de innleggene da selvsagt, men disse plagene fortsatte i mangfoldige år. Hadde glemt de helt til jeg leste om det her nå - så de forsvant jo da til slutt, kan ikke huske når - kanskje 10 år siden eller noe...

Ikke all behandlig som virker som den lover nei.... I alle fall ikke på alle mennesker.

Når det gjelder sener og muskler så drøftet jeg det med mine manuelle terapeut. Sa at det føltes som om senene krympet. Han sa at det kunne de ikke, det var musklene, og i mitt tilfelle spesielt pga kulde og vind (men hvorfor tåler de ikke dette - det er jo det vesentlige). Anne Ma reagerer visst ikke så mye på vær som meg, hun har vel andre triggerfaktorer, så som stress? Joda, reagerer nok på det jeg også, men ingenting som været. Det er vel kanskje når en muskel har vært stiv og stram lenge nok at det lett kommer krampe i den?