Sitat Opprinnelig skrevet av jane
Vet ikke hvordan det er for den som er hypo, men antar det er grunn til å være forsiktig med pulsintensiv trening for alle som har stoffskifteproblemer - vi bør vel kanskje ikke presse systemene for hardt enten det er det ene eller det andre som er i veien.
Stemmer IKKE for meg!! Jeg trener hardt. Max puls over 200. Jeg er snart 52 år og kan trene hardt 7 dager i uken....Jeg er litt lei av å lese at vi med stoffskifteproblemer må ta det med ro....Det gjelder ikke for alle!

Selv har jeg i alle fall fått beskjed om å ta det rolig, og ikke pushe meg hardere enn f.eks. en vanlig spasertur. Og selv om det selvsagt er fint og flott å rusle en tur hver dag, så føler jeg ikke at det er noe særlig til trening, liksom. Skulle jo veldig gjerne ha fått litt mer fortgang i ting, etter å ha vært sjukmeldt og stillesittende i et halvt år .
Forstår deg godt! Prøv deg frem....Kanskje tåler du mer enn du tror....

Uansett, da - det jeg har funnet ut om vibrasjonstrening, stammer for det meste herfra. Apparat til hjemmebruk er dyrt, som du sier, men en rekke salonger/treningssentre rundt omkring i landet tilbyr slik trening (m/veiledning, noe som sikkert er lurt). Oversikt over steder du kan trene finner du på samme nettside. Hvis det er noe i at man faktisk kan få betydelig sterkere muskler og skjelett av å klatre opp på en slik maskin et kvarters tid tre ganger i uka, og altså uten å måtte opp i treningspuls på 180, eller så mye som å bli svett, så er det jo helt fantastisk.
Jeg har tenkt at jeg skulle prøve meg på en slik gratis prøvetime ett eller annet sted her i Oslo, men har bare ikke kommet så langt ennå. Har nok en viss terskel for å gå innom dørene på slike steder - treningssenterskrekk, antakelig. Ofte er det vel vi som trenger det mest som skyr slike steder som pesten, hehe.
Har heller ikke undersøkt hva det koster, men siden disse proffe maskinene koster +/- 50 000,- ( ), så vil jeg tro man kan kjøpe seg en god del timer i salong/studio før man kommer opp i nærheten av samme beløp.

Si fra hvis du gir det et forsøk (og kommer meg i forkjøpet)! Ville vært kjempeinteressant å høre om og evt. hvordan det fungerer.
Nei - bruk naturmetoden. Den er så mye billigere! Vi VET at slike lettvinte løsninger hjelper ikke....eller....?