Jeg har forsket bittelitt på dette med vibrasjonstrening -- dvs. rare forskninga har det vel ikke vært, men jeg har nå lest litt om det.
Og hvis det jeg har lest stemmer, så har jeg veldig trua på at det kunne vært midt i blinken for meg, i alle fall (har høyt stoffskifte/Graves, men begynner å bli lavt pga. behandling.. har alltid vært tyngre enn jeg bør, og verre blir det vel bare ettersom stoffskiftet synker, tenker jeg).
Vet ikke hvordan det er for den som er hypo, men antar det er grunn til å være forsiktig med pulsintensiv trening for alle som har stoffskifteproblemer - vi bør vel kanskje ikke presse systemene for hardt enten det er det ene eller det andre som er i veien. Selv har jeg i alle fall fått beskjed om å ta det rolig, og ikke pushe meg hardere enn f.eks. en vanlig spasertur. Og selv om det selvsagt er fint og flott å rusle en tur hver dag, så føler jeg ikke at det er noe særlig til trening, liksom. Skulle jo veldig gjerne ha fått litt mer fortgang i ting, etter å ha vært sjukmeldt og stillesittende i et halvt år .

Uansett, da - det jeg har funnet ut om vibrasjonstrening, stammer for det meste herfra. Apparat til hjemmebruk er dyrt, som du sier, men en rekke salonger/treningssentre rundt omkring i landet tilbyr slik trening (m/veiledning, noe som sikkert er lurt). Oversikt over steder du kan trene finner du på samme nettside. Hvis det er noe i at man faktisk kan få betydelig sterkere muskler og skjelett av å klatre opp på en slik maskin et kvarters tid tre ganger i uka, og altså uten å måtte opp i treningspuls på 180, eller så mye som å bli svett, så er det jo helt fantastisk.
Jeg har tenkt at jeg skulle prøve meg på en slik gratis prøvetime ett eller annet sted her i Oslo, men har bare ikke kommet så langt ennå. Har nok en viss terskel for å gå innom dørene på slike steder - treningssenterskrekk, antakelig. Ofte er det vel vi som trenger det mest som skyr slike steder som pesten, hehe.
Har heller ikke undersøkt hva det koster, men siden disse proffe maskinene koster +/- 50 000,- ( ), så vil jeg tro man kan kjøpe seg en god del timer i salong/studio før man kommer opp i nærheten av samme beløp.

Si fra hvis du gir det et forsøk (og kommer meg i forkjøpet)! Ville vært kjempeinteressant å høre om og evt. hvordan det fungerer.