Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Nov 2006
    Meldinger
    36

Standard Slankemedisin Reductil

Hei! Er det noen som har peiling på hvor på nettet man kan få tak i reductil og hvordan man evt går fram? Denne er reseptbelagt i norge, og man får den bare ut når man er over en viss BMI, noe jeg ikke er! Sliter sånn med de siste kiloene etter fødselen, til tross for at jeg trener hver dag, og spiser sunt. Har hørt at mange har hatt god respons på denne, men den er vanskelig å få tak i. Var inne på nettsiden lillepille.com der man kan bestille xenical til Norge, men ikke reductil. Men man kan bestille reductil til Sverige Noen som har noen gode råd for hvor jeg kan få tak i dette (utenom å fortsette å trene og spise sunt)?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Fant Reductil på denne siden.....men - ikke import??

http://www.lillepille.com/product_detai ... 0&catid=66

Klikk på "Vektreduksjon" i den venstre kolonnen....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard

Jeg tenkte jeg skulle spørre legen min om jeg kunne få prøve disse "mirakelpillene" ved høve (jeg har høyt stoffskifte og er fortsatt en tjukkas - har BMI så det holder for å få resept), men etter å ha lest om dem og spesielt bivirkningene deres i Felleskatalogen på nettet så tror jeg jeg står over, gitt.
    Og alt det tatt i betraktning ville jeg i alle fall ikke tatt sjansen på å bestille dem på nett uten å få dem forskrevet fra en lege... man bør følges opp nøye, og sannsynligvis enda nøyere hvis man går på andre medisiner i tillegg.

Ikke ment som pekefinger, bare mine 2 cent...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Re: slankemedisin

Sitat Opprinnelig skrevet av Monja
    Hei! Er det noen som har peiling på hvor på nettet man kan få tak i reductil og hvordan man evt går fram? Denne er reseptbelagt i norge, og man får den bare ut når man er over en viss BMI, noe jeg ikke er! Sliter sånn med de siste kiloene etter fødselen, til tross for at jeg trener hver dag, og spiser sunt. Har hørt at mange har hatt god respons på denne, men den er vanskelig å få tak i. Var inne på nettsiden lillepille.com der man kan bestille xenical til Norge, men ikke reductil. Men man kan bestille reductil til Sverige Noen som har noen gode råd for hvor jeg kan få tak i dette (utenom å fortsette å trene og spise sunt)?
    Jeg vil ikke anbefale deg å ta slike piller i det hele tatt, og i alle fall ikke å ta dem på egen risiko uten kontakt med lege! Grunnen til det er at du risikerer å ødelegge deg selv enda mer enn hva stoffskiftet alt har gjort. Dessuten er bivirkningene ved slike tabletter ikke særlig hyggelige.

Jeg vil tvert om heller anbefale deg at du går over til lavkarbo-diett. Det er ikke så vanskelig som du skulle tro, og du går ned i vekt på en sunn og mer riktig måte. En slik diett er også bra for stoffskiftet. Jeg har gått på en slik diett nå i tre uker, og jeg merker bedring både ved at vekta går ned og energien øker.
    Bor du i Oslo-området kan du melde deg på samme opplegg som jeg bruker: www.spisdegslank.no
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Det virker interessant.
    Må du kjøpe bestemt mat fra dem eller holder det med det man får på Rema?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Det spesielle med dette opplegget er at man får maten levert på døra en gang i uka, frossen (man kan også hente selv). Da er alle middagsrettene ferdiglaget, det er bare å tine dem opp og putte i mikroen/stekepanna når du skal ha dem. Jeg går på Startdiett/økonomi fordi jeg ikke har råd til annet nå. Men for den som har råd til de andre diettene er disse sikkert like fine.

En legeerklæring er ikke nødvendig, men kan hjelpe deg fremover i køen.

Brødet leveres også frossent, og krever litt annen behandling enn vanlig brød. Det skal nemlig tines først, deretter ligge åpent uten innpakning i romtemperatur til dagen etter før det kan brukes. Brødet skal ikke oppbevares i verken pose, boks eller noen form for innpakning, bare ligge åpent på benken med skjæresida ned. Det holder seg fint 4-5 dager slik.

Man må kjøpe pålegg og evnt. grønnsaker utenom. Av pålegg er det mye som går an å spise, man må bare sjekke karbohydratinnholdet. Kan kort si at geitost er nei, og makrell i tomat også er nei.
    Majones derimot, er ja. Så å si all type gulost er også bra, og det meste av kjøttpålegg også. Leverpostei går også an. I stedet for makrell i tomat kan man bruke sardiner, både den i olje og den i tomatsaus er bra (smaker omtrent som makrell synes jeg). Kaviar kan man bruke litt av. Melkeprodukter skal man helst unngå. Enkelte smørtyper er også ja, så sjekk karboinnholdet.

Brødene deres inneholder veldig mye fiber, så den første dagen ble jeg skikkelig dårlig i magen av det. Men siden har det gått seg til. All maten er glutenfri, så den passer også godt for glutenallergikere. Brød kan også fås uten både gluten, gjær og laktose for dem som trenger det.

De leverer også noe tørrmat pr postordre, i tillegg til at de har ganske stort område utenfor Oslo som de leverer til (bl.a. helt opp til Trysil).
    Etterhvert kommer jeg nok til å begynne å lage disse rettene selv, har kokeboka til Fedon her og har begynt å titte litt i den.

Det eneste jeg er litt misfornøyd med, er at jeg synes middagsrettene er for sterkt krydret. Jeg er ikke vant med å krydre maten (bruker ikke salt og pepper en gang), så jeg har nå foreslått for dem at de prøver å finne en metode for å levere krydderet utenom. Jeg synes ikke maten er noe god når den brenner seg nedover i systemet.
    Det man kan drikke ved siden av er te, kaffe, vann (selvfølgelig), farris, og Fun Light saft.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg bor et stykke unna og økonomien tilsier at jeg skal prøve å spise litt rimelig... Men det finnes jo gode rimelige lavkarbo produkter på Rema.
    Det med makrell i tomat har jeg ikke tenkt på. Kanskje jeg skal kjøpe sardiner neste gang. Men jeg finner ikke lokk til sardinbokser. Sånn sett er det mye enklere med Stabburet Makrell....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Det går jo an å få tak i en bok med oppskrifter på lavkarbodiett og følge den? Finnes sikkert mye på nettet også, hvis man bare søker. Her kanskje:
    http://www.lavkarbo.no/

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Standard

Bare noe viktig om makrell i tomat: IKKE oppbevare den i boksen du kjøpte den i!!!
    En reaksjon mellom innholdet og luften får fram noe uheldig. Husker ikke hva i farten, men de oppfordrer til å ta innholdet ut av metallet og over i plastboks,
    Så da spiller det ingen rolle heller om du ikke har lokk til den boksen

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Ja, det er jo sant! Selv gjør jeg et alltid med all annen hermetikk, bare ikke med makrell. Kaster den uansett hvis den står mer enn et par dager, men burde sikkert hatt det over i en annen boks, ja.
    Men er det ikke bedre å bruke glass? Fisk kan jo fort sette litt lukt...

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Slankemedisin Xenical
    Av Carro i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 16
    Siste melding: 17-02-10, 19:06
  2. Trenger råd... Reductil, røyk
    Av Shanita i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 10
    Siste melding: 05-11-07, 09:22
  3. lavt stoffskifte, vektnedgang og Reductil.
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 16
    Siste melding: 30-08-06, 20:55
  4. klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
    Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 11
    Siste melding: 28-05-06, 11:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg