Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
14-09-07, 19:52 #13
Re: hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....
Selv om man kan ønske det annerledes, er det nok slik at vekten øker dersom kaloriinntaket overstiger kaloriforbruket. Hvorvidt kaloriene du faktisk inntar kommer fra fett eller karbohydrater, har neppe stor betyning.
Opprinnelig skrevet av heisann
Ifølge min barnelærdom, forbrenner kroppen primært monosakkarider, dvs den enkleste form for sukker - såfremt denne type sukker er tilgjengelig. Dersom sukker ikke er tilgjengelig - eksempelvis som følge av lavkarbodiett - vil kroppen i større grad forbrenne sine fettlagre i den utstrekning det er nødvendig for å matche kaloribehovet ens normale livsførsel krever.
Ettersom kroppen normalt lettest forbrenner karbohydrater i sin ekleste form, kan det tenkes at kroppen vil nedjustere sitt energibehov for å beskytte seg mot svekket tilgang på enkle karbohydrater til fordel for mer fett og proteiner. Hvis dette er riktig, er det mer naturlig at vårt stoffskifte vil gå enda tregere på lavkarbodiuett enn på vanlig mat. Men dette vet jeg intet om.
Jeg skal ikke mene sterkt i den ene eller den andre retning, ettersom dette ikke er mitt fag. Dog er det fristende å reflektere rundt vekt- og kostholdsforskjeller i hhv USA og Japan.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
Lignende tråder
-
ned i vekt
Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 30-11-07, 11:14 -
Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 36Siste melding: 14-10-07, 16:45 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39 -
Ned i vekt
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 11-07-06, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker