Viser søkeresultater 1 til 10 av 69
Hybrid View
-
14-09-07, 18:17 #1
n'Finn: "Rus er nok et eget kapittel vel ?"
Ja, er det egentlig det? Det er jo nettopp det jeg har lurt på en stund, og akkurat nå heller jeg mest mot at det ikke er et eget kapittel, men kan bestemt henge sammen med stoffskifte. Men jeg VET jo ikke, amøbe som jeg er ;)
Nei, jeg tror heller ikke at hashis er så farlig som opium, og bestemt ikke like vanedannende.
Men likevel, Tor, så er det ikke bare å fyre i vei en joint eller noe, for det er jo ulovlig i Norge. Så jeg hadde håpet på at forskningen var kommet lenger enn den gang jeg først tenkte denne tanken (da var det sammenhengen MS og cannabis, ikke stoffskifte), sikkert for minst 10 år siden. Og kanskje enda før det: evt gunstig påvirkning på søvn. Og langtids-bivirkninger er jo viktig å ta rede på. Og så er kanskje ikke røyke-varianten den beste, spesielt ikke hvis man kombinerer med tobakk.
For noen år siden hørte jeg at forskningen hadde funnet ut av Heroin. De trodde de hadde funnet et skikkelig mirakel-middel, det hjalp mot smerter, tobakks-avhengighet og alskens ting visstnok. Men lite visste de akkurat da om avhengighetsfaktoren.
Visst dere at under svangerskapet så er det mindre farlig å innta ren, vel og merke ren narkotika enn f.eks. et glass alkohol? Et glass alkohol på "rette" stedet (er det to - et tidlig og et sent) under svangerskapet kan gi store konsekvenser, akkurat når visse ting dannes eller en viss utvikling skjer (husker ikke hvilke ting...).
Men altså pga visse ting dere har sagt, så lurer jeg: demper cannabis antistoffer? (Både gikt og MS inkluderer jo antistoffer...)
(Interessant link, n'Finn - og det fikk meg til å huske noe hva en pleier på en tung psykiatrisk avdeling fortalte meg: at mange schizofrene brukte cannabis - men... så var spørsmålet: var de schizofrene fordi de hadde røykt hashis, eller røykte de hashis fordi de allerede var schizofrene? Ja, da blir jo høna og egget enkel i forhold ;) )
(Og der kommer også søvnmangel ja, vedkommende sa også at bare 2-3 døgn er nok til at vanlige folk kan havne i en psykose. Gjett om jeg har vært redd for det da...
)
(Og bare for å konkludere fra artikkelen: hashis er farlig, så hold dere vekk!)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker