Viser søkeresultater 71 til 80 av 97
-
04-09-07, 13:45 #71
Er ikke helt sikker på dette, men mener jeg har lest at mekanismen er slik at nikotinen øker hypotalamus sim følsomhet for stoffskiftehormoner - demed produseres mere TRH, som igjen øker TSH, som jo øker kjertelproduksjonen - - - med, var det 5% ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 13:45 #72
jeg tror også min sykdom "kicket inn" ca samtidig med at jeg sluttet å røyke ......... hmm ... 1.5 år før jeg ble diagnostisert.. legen mente jeg gikk opp i vekt pga røykeslutt og var sliten fordi jeg begynte å trene, samt legge om kosthold - omveltning for kroppen. har byttet lege
-
04-09-07, 16:13 #73
Jeg sluttet å røyke for ca 1 år siden. Nettopp for å få mer energi. Har hatt problemer med stoffskifte siden det. Og ikke akkurat fått mer energi. Ser på søsteren min også - hun har også fått masse problemer med stoffskiftet sitt etter at hun sluttet å røyke. Ganske interessante sammentreff dette her.
Gitte
-
04-09-07, 17:41 #74
Syns dette begynner å bli mer enn et tilfeldig sammentreff jeg da.
Påfallende mange som får - eller som merker hypothyreosen når de slutter å røke - er det så at dere ikke merka noen verdens ting før dere slutta ?
Og - har dere antistoffer eller ikke ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 18:57 #75baremei Gjest
Kanskje det er forklaringen på min ferske overdosering? FT4 sank og FT3 steg til 6,6 (øvre grense 6) uten at jeg skjønte hvorfor. Fredag kuttet jeg ned med 15mg armour, vi tar det særs rolig her.
Jeg har grublet og tenkt og skyldt på trivsel og c-vitaminer og b-vitaminer og alt mulig, siden jeg har tatt samme dose i en liten evighet uten symptomer på annet enn velstand. Så begynte jeg å bli småturbo, uten at det gjorde noe, et par rom i huset ble jo strøkne i løpet av en helg.
Også flatet det ut og sank ettertrykkelig, jeg våknet dyvåt av svette om morningen, la merke til en lett skjelving på hendene og var giret men sliten. Sett i ettertid. Det er så mye man kan skylde på - unger og hus og travel jobb og høst i alt mulig.
Men kanskje en halvering av røykinga har skylda? Kanskje det...
For jeg har også lest at en 20-pakning om dagen øker stoffskiftet med ca 10%. Men også at det normaliserer seg i løpet av noen måneder (det er vel spesielt myntet på dem som er så redde for å gå opp i vekt, beskjeden er at det vil skli av igjen forutsatt at man ikke erstatter røyken med mat).
Og da faller jo brikkene på plass.
-
04-09-07, 19:37 #76
Jeg henger meg på denne teorien også!! Ble kjempedårlig da jeg sluttet å røyke for noen år siden - og ble diagnostisert med hypothyreose etter etpar måneder...
Nå ligger det stoffskifteproblemer til familien - men de har blitt syke mye senere i livet.
Må legge til at jeg sluttet en kort periode et års tid før dette, og ble vel egentlig litt dårig allerede da. La på meg endel - og begynte å røyke igjen... Men da jeg slutta for andre gang - ja da ble jeg SYK!
-
04-09-07, 20:10 #77
Jeg ble også dårlig etter at jeg slutet å röyke, dvs jeg ble gravid og sluttet å röyke. Har röykt i 15 år
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
04-09-07, 21:42 #78
Dette er jo helt sykt! Jeg ble også dårlig etter at jeg sluttet å røyke... Jeg sluttet å røyke i Juni i fjor og i Juli ble jeg innlagt på sykehus med diverse mageproblemer. I desember var det tydelig at TSH var i ferd med å stige...
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
04-09-07, 22:24 #79
Jeg beklaget meg til en naturmedisiner en gang over at jeg ble så ofte syk etter at jeg sluttet å røyke, og han sa at røykingen gjorde så kroppen ikke reagerte normalt, den utagerte ikke sykdommene men kapslet den inn på en usunn måte, så derfor ville man få mange sykdommer når man slutta.
Og røyking setter opp stoffskiftet, røykere har mye høyere puls. Det er ikke uten grunn at det sies at hvis man slutter å røyke og spiser akkurat det samme vil man legge på seg ca 5 kg
-
05-09-07, 11:17 #80
Ã… jo da jeg var veldig dårlig før røykeslutten, men var som kona til Hegge: ingen utslag. mer død enn levende faktisk. Men da jeg sluttet å røyke kom utslagene og jeg ble enda dårligere..Syns dette begynner å bli mer enn et tilfeldig sammentreff jeg da.
Påfallende mange som får - eller som merker hypothyreosen når de slutter å røke - er det så at dere ikke merka noen verdens ting før dere slutta ?
Og - har dere antistoffer eller ikke ?
Og antistoffer hadde jeg sikker t også, men ikke anti-TPO
Dessuten tror jeg ikke det er normalt å sjekke antistoffer..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
P-pille-stopp........
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 03-03-09, 11:03 -
Vektøkning...
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 04-07-06, 15:00
Svar med sitat
Bokmerker