Jeg holder på med et svar til deg Sonja, men jeg vil prøve å hoste opp noen lovparagrafer først.

Jeg har ikke mindre enn to juristvenninner, som begge jobber med trygdesaker....og jeg "misbruker" de når jeg trenger/trengte slik hjelp selv. De er snille og hjelpsomme.....

Ikke gi deg Sonja! Jeg er helt sikker på at du har rett til utbetaling når du skriver at du er under utredning. Kanskje skulle legen ha "sykmeldt" deg mens saken din pågikk...? Dette må vi sjekke opp. Ikke sykmelding - siden den tiden var oppbrukt, men at han bekreftet overfor NAV at du ikke var arbeidsdyktig. Pengene skal ikke stoppe opp slik. Det skal være flyt i disse når du er i gang med en sak. Noen har sviktet og det er ikke deg - så langt jeg kan bedømme...

Gå tilbake til ham og snakk med ham. Han er jo enig i at du ikke kan være i arbeid! Jeg mener - siden han anbefalte å gå direkte på søknad om uførepensjon!! Be ham fylle ut med tilbakevirkende kraft, så du kan få etterbetalt for de månedene du mistet...

Kommer mer... Har du noen som kan hjelpe deg? Det er tungt å holde på alene med dette. Jeg føler virkelig med deg og blir forferdelig opprørt over slik behandling! :evil: