Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Artikkel om uføretrygd..
-
11-06-07, 16:20 #1
Artikkel om uføretrygd..
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=178837
Det er det verste jeg har lest på lang tid...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-07, 17:09 #2
De fremlegger det jo som om det er for enkelt å få slike ytelser, og at mange som har det ikke har noen grunn til å ha det. Jeg kan skrive under på at det ikke er enkelt å få gjennom slike søknader, det krever jo mange års behandling hos leger og attføringsopplegg før man i det hele tatt blir vurdert for tidsbegrensa uføretrygd, og flere år på det før man blir vurdert for uføretrygd. Kan ikke være helt med de som skrev det der innlegget nei....
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
11-06-07, 20:07 #3
Det er noen NAV-kontor her i landet som konsekvent ikke anerkjenner stoffskiftesykdom som noen grunn til sykdom eller uføretrygd. Der må legen slenge inn en psykiaktrisk merkelapp i tillegg for at man skal få trygdeytelsene sine når man er for syk til å jobbe.
Det igjen vil jo forskyve statistikken og gi signaler om at stoffskiftesykdommer ikke gjør at man blir arbeidsufør.......
-
11-06-07, 20:27 #4
Ja fikk den merkelappen slengt på jeg og, sannelig ikke lett å få denne sykdommen tatt alvorlig synes jeg. Rart egentlig de burde jo visst bedre, leste et sted at 50-60% hadde ønsket virkning av levaxin, hva med resten da, må de få psykisk syk stempelet for å ha rettigheter?
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
Lignende tråder
-
Interessant artikkel om TSH
Av anitab i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 3Siste melding: 23-04-08, 10:04 -
Artikkel: Trijodtyronin fysiologisk viktig?
Av litza i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 08-12-07, 19:41 -
Avslag på uføretrygd
Av Sonja Midtlien i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 11Siste melding: 28-08-07, 14:31 -
søke uføretrygd???
Av irene i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 29Siste melding: 25-10-06, 08:03
Svar med sitat
Bokmerker