Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
14-08-07, 21:06 #1
Lavt stoffskifte i ca 10 år...
Hei alle sammen. Jeg er ei dame/jente på 53 som har hatt lavt stoffskifte i ca 10 år...har vel hatt det en stund før det også. Går på 100µg Levaxin og det har jeg gjort hele tiden bortsett fra de første månedene og jeg har enda ikke fått full uttelling av medisinen.
Jeg fungerer og klarer å jobbe i full stilling men alt utenom det krever en skikkelig kraftanstrengelse. Skulle gjerne ha orka å trimme litt men når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg ikke å motivere meg til å gå ut å gå en tur en gang.
Må innrømme at det er ikke like ille hver dag...to av ti ca er mye bedre.
Men jeg skulle så gjerne vært tilbake til mitt gamle jeg...da satt jeg ikke mye stille. Legen min hører villig på meg og prøver å skjønne mine problemer men som de fleste leger så er han ikke så oppdatert på stoffskifteproblemer. Han kikker på prøvene og sier at de ligger innenfor normalen.
Nå sist jeg var der sa han det virket som om jeg hadde reumatisme, ska ta ny prøve til høsten.
Jeg tar stoffskifteprøve hver 4 mnd sånn ca.
Ellers så er jeg gift med en forståelsesfull man (og godt er det for det er ikke lett å få andre til å skjønne hvordan man har det) og vi har to katter. Barna er voksne og bor ikke hjemme, skjønner ikke hvordan de med små barn og stoffskifteproblemer klarer å fungere i hverdagen.
Er kjempegla jeg fant dette forumet...
-
14-08-07, 21:17 #2
velkommen! jeg er også helt ny og lykkelig over å ha funnet likesinnede. får lirt av meg masse frustasjoner..
så bra at du fungerer i jobbhverdag og har en god mann, samt gode dager innimellom. merker at det er viktig!
ang fysisk aktvitet - jeg sliter også med å dra ut og trene etter å ha kommet hjem, må gjøre det på vei til/fra skolen. men hva med å bare gå til/fra jobb - eller deler av veien. gå av bussen litt tidligere og sånt? ikke lurt å begynne rett på, må trappe gradvis opp, ellers gir man opp
ang prøvene - TSH skal ligge under 1 når man er hypo, det var ikke fastlegen min klar over.. han mente jeg var fin på 5, siden det er innenfor ref ... er hos spesialist nå - anbefales!
håper du trives her
-
15-08-07, 04:35 #3
mammantileir: Ja det er godt å ha et sted man kan få ut litt frustrasjon der de som er her skjønner hva man sliter med.
Har fire mil til jobben og kjører bil dit så det er ikke mulig å gå på jobb. Bruker bilen da buss tar alt for mye av verdifull tid, spesiellt om eftan.
Men tenker på å flytte nærmere jobbplassen slik at jeg i hvert fall kan sykkle til jobben.
Min TSH ligger på 0,18 så da ska vel den være bra. Skulle ønske jeg følte meg bra også. Men slik er det vel med mange av oss, prøvene viser at vi ska være tilnærmet friske med den dosen vi tar men vi føler oss langt fra friske.
-
15-08-07, 21:19 #4
Velkommen Siss
Jeg skal si jeg kjente meg igjen. Jeg har hatt det slik jeg også. Nå er jeg inne i en god periode og håper at den varer. For meg skjedde det noe etter at jeg byttet ut Levaxin med Armour, men det var fortsatt lenge igjen. Kjenner til det med å klare jobben og ingen ting annet ja.
Godt at du har en forståelsesfull man . Selv fra nærmeste familie har jeg møtt lite forståelse.
Jeg har også en katt.
-
16-08-07, 21:02 #5
Hei cat. Spurte legen min om å få prøve Armour for et par år siden, tenkte da å "importere" det selv. Da må man ha en eller annen godkjenning fra...var det mattillsynet tro?...Legen sa at da måtte vi ha en eller annen dokumentasjon fra USA (var derifra jeg tenkte få det) og han visste så lite om dette så han ba meg prøve å finne det. Fikk noen websider fra ei som fått det fra sin lege men legen min fant ikke ut av det. Akkurat da hadde jeg kommet i en litt bedre form igjen så jeg lot det bero.
Mener jeg har lest et sted at man kan få det her i Norge nå, under visse omstendigheter.
Det er flott å høre at du har merka en bedring med Armour selv om det går langsomt.
Det er deilig med katter, når man bare sitter der og ikke orker noe så kommer dem og legger seg i fanget. Føler at i hvert fall de har tid til å kose og bry seg.
-
17-08-07, 00:06 #6
Hei Sissa

Må bare si velkommen. Alltid kjekt med nye her inne
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker