Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Tråd: Håravfall

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard Håravfall

Oppdaget til min skrekk at jeg begynner å bli tynn i håret oppå, ikke krise enda siden jeg i utgangspunktet har hatt veldig tykt hår, men ble litt nedfor når jeg så det, vil ikke at det skal komme oppå alt annet. Noen andre med samme problem, tips til hva som kan gjøres?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Etter jeg fikk barn nr 2, mistet jeg hår i perioder. Jeg brukte da et hårmiddel som heter Hårkontroll. Det var veldig effektivt. Du finner det hos en del frisører. Miste hår er riktig ekkelt

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Jeg mister også store mengder hår. Har ikke mye å ta av, så jeg må ty til "nødløsninger" ang hårsveis. Synes dette er fortvilende,da jeg ikke vet årsaken. Har prøvd alle vitaminer og mineraler - uten hell.

Har også forsøkt ulike shampoer til ingen nytte.
    Kjører nå på med volumprodukter for å skape en illusjon om at jeg fortsatt har endel hår intakt
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    3

Standard

Hei! Vil bare tipse om at B12 og B6 vitaminer i sterke doser (få resept hos legen eller i sprøyteform) hjelper mot håravfall. Har i alle fall hjulpet meg. Jeg er frisør og vet at veldig mange med stoffskifteproblemer (inkludert meg selv) plages med håravfall. Hårkontroll som noen nevnte er også effektivt for noen og en del kurer mot håravfall som skal virke om natten fungerer. Men jeg tror mest på b-vitaminene. Hilsen meg
    Hypothyreose i 12 år. Behandlet med levaxin og b12 + b6 siste seks/syv årene. Ingen antistoffer siste syv år.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Håravfall er typisk stoffskifte symptom...
    Noen mister nesten alt håret. Jeg har blitt tynn i luggen, men det blir ikke verre, stoppet opp etter jeg fikk Levaxin.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg er i motsatt ende av skalaen. Sier det bare for å få litt balanse. Håret mitt gror som besatt, og jeg må til frisør litt oftere enn jeg synes jeg har råd til. Jeg er blond og striper håret litt lysere....og det koster! Ikke sant....frisørdame luripus?

Kan legge til at jeg tar B12 1000mcg daglig....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Merkelig at vi er så forskjellige.

Selv tar jeg også b12, 1000mcg daglig ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ã… miste håret er jo den eneste fordelen jeg kan komme på da........
    Noen mener noe annet ser jeg - nok av forståelige grunner.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Håravfall
    Av pusur i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 2
    Siste melding: 18-04-06, 17:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •