det er sånne historier som gjorde meg livredd for epuduralbedøvelse da jeg fikk ungene mine....
jeg har en venninde som tok denne undersøkelsen når hun var rundt 17 år, og hadde en grusom opplevelse.
for det første fikk hun beskjed fra legen at hun var for tykk (noe hun var, men allikevel... ), så det var derfor det var så vanskelig å få gjort undersøkelsen, hvorpå han BOMMET 5 ganger

hun hadde vondt i stikksåret i flere år etterpå i tillegg til ryggskaden hun tok undersøkelsen for :(

jeg fikk epidural et godt stykke inn i min andre fødsel (da hadde jeg ligget med veer i 3 døgn).
jeg var livredd, men det var det ingen som tok hensyn til, hverken anestesilegen eller jordmor :evil: de kjeftet på meg fordi jeg ikke lå stille faktisk. dritsekker... :evil:
stikksåret brukte et par år på å gro faktisk. det klødde noe grusomt også, men jeg slapp i alle fall de verste skrekkhistoriene

det verste var egentlig at bedøvelsen virket kun på den ene siden, så jeg hadde en ganske smertefull fødsel allikevel. tror jeg kunne greidd meg uten for å si det sånn. jeg er ikke mindre redd for epuderal etter dette enn jeg var før.... :(