Jeg har gått veldig opp i dose sidenjeg begynte på Levaxin. Tror jeg begynte å ta 50 mg om dagen. Så økte jeg dosen til 100mg 2-3dager i uka. Til slutt var jeg opp i 100mg 5dager og 200mg 2 dager i uka. Så var det en periode jeg var hyper. Veldig rastløs, klarte ikke sitte stille, selvom jeg var hjemme og hadde besøk. Måtte alltid gjøre noe. Da var doseringen for høy.

Nå er jeg nede i 100mg hver dag. så sist jeg tok prøver var den alt for høy, men det var min egen skyld. Jeg hadde prøvd meg på noen piller som ikke er farlige men det skulle øke forbrenningen osv. Det viste seg at den økte stoffskiftet mitt også. Så jeg måtte inn å ta en kontrollprøve og alt var bra da. neste gang er vel om 3måneder.

For ca 1år siden sa legen at jeg hadde hatt bra prøver den siste tiden og at jeg ikke trengte å komme inn før om 6måneder.(dette var i januar) Jeg var frisørlærling, fysisk jobb. Så jeg ble fortere sliten enn de andre. men da sommeren kom var jeg helt ferdig. Var ør i hue hele tiden og likblek. Men jeg trodde det var fordi det var den første sommeren jeg ikke hadde 2måneder ferie, og første året jeg jobbet fult. Og det var likefør ferien min, så jeg tok ikke ut noen sykemelding, noe jeg ser i ettertid jeg brde absolutt ha gjort. Men når man er så "tidlig" i diagnosen så kjenner du ikke til hva du skal kjenne etter. Jeg tenkte ikke på at det var sykdommen som gjorde meg slik.
Det er viktig å ta vare på seg selv, ikke alltid høre på lege. Heller ta flere prøver enn man trenger om man føler for det. Det er kun du selv som kjenner hva du føler og kan bestemme. Legen kan ikke si nei til å ta en prøve av deg.