Hei, jeg har hatt Graves og hatt for høyt stoffskifte siden jeg var i 13-14 års alderen. Fikk rad. jod. da jeg var 26 og er nå 41 år. På grunn av ubehandlet for høyt stoffskifte har jeg sannsynligvis blitt svært følsom for endringer. Derfor kan jeg ikke ta forskjellige doser annenhver dag uten å få store svingninger i kropp og psyke.
Jeg er nødt til å finne en fast dose hver dag. Alternativet er å endre dose sommer og vinter, men når man skal være i 100% jobb og ha tre barn tenger man energi og stabilitet.
Jeg har brukt frokostblanding med melk ca 15-20 min etter å ha tatt Levaxin hver morgen.Dette har jeg nå endret dersom dette kan hindre opptak. Jeg ser også at noen leger anbefaler en tablett Selèn hver dag for å øke omdanningen fra T4 til T3.(men er det bare dersom man har Selèn-mangel?)
Jeg lurer også på om noen av Dere har erfaring med stoffskifte og røyking
når kjertelen er fjernet. (Jeg hadde sluttet å røyke 3 mnd. før jeg ble overdosert nå, men da var dagene så ille at jeg desverre begynnte igjen, men jeg vil prøve å slutte når stoffskiftet har stabilisert seg igjen)

Når det gjelder TSH er nesten overbevisst om at den påvirker både kroppen og psyken når den er utenfor normalområdet, i tillegg er det ikke bra å ha den for lav med tanke på langsiktige konsekvenser på kroppen og andre sykdommer.

Har Dere synspunkter på dette?