Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Kviser og blemmene. Kan det være allergi??

Jeg har tenkt på noe litt idag..

Jeg som flere andre har fått kviser av det lave stoffskiftet. Heldigvis pleier de bare komme rundt mensen, men nå der i mot har jeg kjempe utbrudd midt i perioden. Det jeg kom til å tenke på idag var at jeg har ikke tatt allergimedisinen min på en ukes tid. Og POPP så kommer det haugevis av kviser. Er det noe av dere som får utbrudd av kviser og små blemmer om dere ikke tar allergi medisin.

Og hvis ikke er det noen som har et forslag til hva det kan være? Både kvisene og de små blemmene (ca som et knappenålshode).
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kviser og sånne nupper får jeg også - eller fikk.
    Før hadde jeg det hele tia og tenkte ikke på at det var stoffskifterelatert.
    Når jeg begynnte å øke dosen ble det verre, men jeg tenkte skitt au, kanskje det forsvinner.
    Og det forsvant når jeg bare fikk tilvent meg en høy nok dose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    19

Standard

Får du tørr hud i de områdene med smånupper etter at nuppene har "poppet" eller forsvunnet? Det vil i tilfelle være eksem og ikke vanlig tørr hud. Sambo sliter med eksem, og et eksemutbrudd begynner med sånne nupper. Det er ikke alltid at utbruddet er veldig alvorlig og klør mye, ser nesten ut som vanlig tørr hud bare...

Allergi kommer av et overaktivt immunforsvar, så jeg vil tro (uten å ha lest noe om akkurat det) at å kutte ut allergimedisiner kan gi flere kviser. Kviser er bl.a. en betennelsesreaksjon (som jo styres av immunforsvaret) på fremmedlegmer i huden, så det er ikke umulig at det er derfor du har flere kviser nå. Selvfølgelig kan det finnes andre (hormonelle) forklaringer også Jeg kan ikke nok om hormoner og kviser til å ressonere noe rundt det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Jeg får også små kviser fra midt i perioden, som Anne Ma. De kommer på legger og lår, selv om huden der er tynn og tørr. Det har dukket opp sammen med hypo-symtomene, har aldri hatt det på beina før.
    Jeg har ingen påviste allergier.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Litt rart at du skriver om dette, Anne Ma. Jeg har begynt med allergimedisin og har lagt merke til at huden i ansiktet er blitt bedre. Vet ikke om det er noen sammenheng. Kanskje også fordi jeg klør meg mindre, men jeg har faktisk mindre kviser og.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Mine kommer først og fremst i ansiktet og i hårbunnen. Jeg har ikke spesielt tørr hud i ansiktet og ingen nupper. Hodebunnen der i mot er tørr, men det virker som om de er mer blemmer enn kviser. Litt vansklig å forklare egentlig.

Jeg startet opp med allergi medisinene og da roet det seg en god del, men har vært rundt hunder de siste dagene og jeg er allergisk mot hund, så det kan nok ha "sabotert" helbredelsen av alle kvisene ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Lignende tråder

1. allergi/matintoleranse og stoffskifte
    Av tor31 i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 10
    Siste melding: 21-09-15, 23:47
  2. Til dere som har kviser...
    Av Qa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 11
    Siste melding: 22-05-13, 17:53
  3. Kviser Levaxin
    Av lilletrille i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 15