Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Mine prøver...
Threaded View
-
13-06-07, 10:29 #4
Plan kan heller ikke jeg gi deg for dette er så individuelt, men jeg kan si deg hva jeg ville gjort hvis dette var mine tall.
Min TSH blir null på en tredjedel av den dosen jeg bruker idag. For min del kan jeg ikke ta hensyn til dette parameter. Da hadde jeg vært et vrak.
TSH har nærmest vært en hellig ku i helsevesenet og det har vært umulig å få aksept for de som trenger lavere TSH for å funke.
Vi får bare håpe at legene snart kan ta inn over seg at det finnes store variasjoner blant oss.
Jeg var ganske redd da jeg begynte å øke dosen utover det legen anbefalte, og så snart jeg fikk et symptom som pekte i retning av for høy dose reduserte jeg dosen.
Det medførte en berg og dal-bane dosering - og det er ikke lurt !
I dag ser jeg lett at man får et endret symptombilde når man øker dosen. Symptomer kan bli verre og nye kan komme som vil forsvinne ved neste doseøkning.
Jeg har hatt mange symptomer i de 20åra jeg har medisinert meg for dette, men har aldri hatt så få som nå.
Jeg tror det kan være slik at : Har du symptomer så er dosen for lav !
Rett og slett.
I den laaange perioden som går med til økningene opplever man allverdens symptomer, også at de øker. Men når toppen nærmer seg blir de færre og svakere.
Høydosesymptomer sammenliknes ofte med hypersymtomer. Legene sier, og man kan lese det på pakningsvedlegg, at man får hypersymptomer av for høy dosering.
Dette sier de fordi de uten videre antar at kunstig fremstillt og andre fremmedthyroxiner gjør det samme i kroppen som vårt eget ville gjort. Altså tror de at vi får samme symptomer som hyperthyreosepasienter får.
Det er iallfall ikke min erfaring.
Som du skjønner - så ville økt og økt og økt - LAAAANGSOMT !
Gi kroppen god tid til å akseptere de nye doseforholdne etterhvert som økningen tar effekt - og holdt ut med symptomene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
Kan noen se på mine siste prøver?
Av Siriusen i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 23-06-08, 08:59 -
En som kan lese mine prøver ?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 11-01-08, 18:13 -
Mine prøver
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 125Siste melding: 29-05-07, 21:54 -
åssen er mine prøver?
Av sørlandet i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:06

Svar med sitat
Bokmerker