Viser søkeresultater 11 til 20 av 39
-
10-06-07, 00:05 #11
Det er nemlig helt korrekt. Diabetes er stort set DEN eneste stofskiftesygdom der tæller hos mange speciallæger...
Opprinnelig skrevet av cat
Den sidste endokrinolog jeg var hos for nogle år siden havde også kun materiale om diabetes liggende i venteværelset... Da jeg blev kaldt ind, spurgte jeg om der ikke var informationsmateriale om stofskiftesygdommer også. Han svarede, at stofskiftesygdomme er nemme at behandle med medicin eller operation og at det er diabetes, der er den ægte udfordring for en speciallæge....
Han kiggede så i min henvisning og spurgte om "hvad han kunne hjælpe mig med?". "Det burde du selv vide, som endokrinolog" svarede jeg. "Men eftersom jeg ikke har diabetes kan du ikke hjælpe mig med noget idet du slet ikke kan have forstand på en sygdom (lavt stofskifte) du ikke interesserer dig for. Farvel" og væk var jeg.
Ja, den slags pseudo-læger er der mange af. Først betaler vi alle til at de kan få sig en dyr uddannelse og bagefter giver de os fingeren.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-06-07, 19:25 #12
Veldig tøft gjort, Anisa! Vet ikke om jeg hadde klart å gjort det samme, især ikke etter så lang ventetid det er for å komme til endokrinolog. Eller er ventetiden kortere i Danmark kanskje?
Opprinnelig skrevet av Anisa
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
10-06-07, 19:41 #13
Nej, det tror jeg ikke.... jeg har ventet i 4 måneder, bare for at møde op hos een, der på forhånd erklærer at han ikke finder stofskiftesygdomme udfordrende nok
Opprinnelig skrevet av anitab
Jamen Anitab
- hvad kunne jeg så forvente mig af ham? Jeg følte, at jeg spildte fire måneder på at vente og ville ikke spilde en halv time til. Godt nok skrev jeg så et opfølgende kommentar til den henvisende læge og til Sygesikringen (der betaler for denne "ingenting" af en konsultation), men jeg fik aldrig noget svar (selvfølgelig).
Jeg har dog en formodning, at hvis flere patienter reagerede med en afvisning overfor den slags - ville det før eller siden begynde at presse lægerne til en forbedring. For som mænd jo ofte siger: "hvorfor skulle man ændre noget, der fungerer?" For dem
. Det fungere jo så længe ingen sige åbent fra hver for sig og i samlet flok.
Men hvor mange trætte, stofskifte-udmattede kan klare at gennemføre den slags protest? Ikke mange. Jeg selv kan det kun fordi min medfødte ære-nidkærhed, nogen gange er stærkere end min sygdom 8)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-06-07, 20:52 #14
Flott gjort Anisa
Dessuten er det ikke sant for oss alle slik han sa at det er lett å behandle hypo og hypertyrose det er ikke likt for alle. :twisted:
-
10-06-07, 21:13 #15
Hvor lenge har du vært medisinert?
Jeg var på et foredrag med en fra Aker. Fikk da vite at lavt stoffskifte er lavt prioritert der. Folk med Graves og øyeproblemer er først, forran gravide. Tror lavt stoffskifte som er vanskelig å behandle var nr fem på listen og dermed lang ventetid.
Tror jeg ville sjekket nøye før jeg evt skiftet fastlege. Ikke verdt å begynne på nytt hos en annen for så å bli skuffet igjen.
Ang egenmedisinering, har du oversikt over doseringer og TSH-er du har hatt og hvordan du har følt deg da?
-
10-06-07, 21:53 #16
Begynte med Levaxin 8 oktober 2005.
Jeg kan jo håpe på svar, men det ser mørkt ut. Når det kommer til egnenmedsinering, så har jeg alle prøvesvar fra 2004 fram til nå. Men problemet mitt er at stoffskiftet svinger av seg selv. Fra høyt til lavt på samme dose Levaxin. Så jeg får føle meg frem rett og slett. Har økt med 25 pr dag og vurderer å øke med 50 mg i uken. Må ta det rolig så jeg ikke blir høy i stedet for lav. Det ser ut til at å stabilisere meg vil ta tid rett og slett - om det er mulig i det hele tatt.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-07, 09:33 #17
Hei Ann Ma.
Hva med å prøve den endoen jeg anbefalte, tror at han hadde hørt på deg-Verdt et besøk tror jeg
-
11-06-07, 13:03 #18
Jeg tenker på det. Jeg vurderer Balder også. Problemet er kroner ;) har ikke for mange av dem akkurat
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-06-07, 14:46 #19
Hei, Anne Ma!!
Føler med deg!! Er inne i attføringskaoset selv.. Ikke mye hjelp å få. Stanger mot alle vegger og faller mellom alle stoler.
Jeg vil også anbefale Aker. Jeg har vært der og ble mottatt som en levende person og med respekt. Det var utrolig godt å komme til en lege som sier "du har lest litt om dette, skjønner jeg" og som det går ann å diskutere med uten å bli sett ned på..
Håper ting ordner seg for deg ;)
-
12-06-07, 15:30 #20
Tusen takk
Hilsen Anne Ma
Lignende tråder
-
Knutestruma - Fine blodprøver
Av Angelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-10-07, 19:19 -
huff så meg i speilet i stad
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 17-03-07, 17:46 -
Oppgitt
Av Trinelise i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 26Siste melding: 24-07-06, 19:49
Svar med sitat
Bokmerker