Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?

formen mi8n er så bra. dette er helt utrolig
    jeg har jo altfor høyt stoffskifte fremdeles, men jeg har det topp.
    det siste døgnet:
    nattarbeid som går ut på åsitte i åpen båt på elva og spore bever. vi startet kl 18.00 i går og var ferdige kl 06.30 (tidlig ferdig i dag).

når vi kom til brygga og hadde lastet alt inn i bilen igjen tok jeg årets første bad - iskald fornøyelse, men svært forfriskende

hjemme etter 1 times kjøring og lemping av utstyr ut av bilen igjen på vegen.
    5 timers søvn.
    opp og hopp og hente ungen i barnehagen, kjøpe bursdagsgave og sende to unger avgårde i selskap.
    ut og handle mat og fikk kikket på litt klær, men fannt ikke det jeg lette etter.

hente unger i selskap, var til og med litt sosial

kjøre hjem, hente badetøy og håndklær og dure avgårde til nermeste strand der jeg faktisk har sprunget rundt i vannkanten og lekt "sprute-vann-leken" med dem ganske lenge, minst en halvtime....

og... jeg har fortsatt overskudd, er i strålende humør og har det bra.
    sånn som dette vil jeg ha det fremmover. er det mulig tro?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Jeg kalder fænomenet for en "højst mærkværdig, akut, forbigående bedring". Igennem alle årene med lavt stofskifte oplevede jeg disse anfald af et rigtigt godt velbefindende og trivsel et døgns tid, 1-2 gange årligt. Morgenen efter var alting desværre tilbage ved det gamle....

Det er aldrig lykkedes mig at opklare, hvordan det kunne gå til, at stofskiftet steg så fint en enkel dag, midt i alle de "lave". Håber det holder længere for dig
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard

Heldig, du da -- jeg har også høyt stoffskifte, men er så gåen at jeg ikke har vært ute av huset på tre dager. Og når man bor i en murblokk midt i byen, og det er så varmt som nå, så skal gudene vite at det ikke er viljen det står seg på.

I dag dro jeg meg opp i halv tolv-tida (la meg halv ett i går, så det ble vel en 11 timers søvn igjen som vanlig), tok med meg et par brødskiver og en kaffekopp ut på verandaen, satt der og leste avisa til sola kom rundt og det ble altfor varmt, og siden har jeg bare sittet inne foran vifta og TVen. Orka ikke ut å handle, heller, så det ble Peppes-middag i dag...

Dvs. - "heldig", det mener jeg jo ikke. Jeg unner ingen å ha høyt stoffskifte, det er en - unnskyld språket - helvetes tilstand. Men det er jo i det minste tydelig at man reagerer veldig forskjellig...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av jane
    Heldig, du da -- jeg har også høyt stoffskifte, men er så gåen at jeg ikke har vært ute av huset på tre dager. Og når man bor i en murblokk midt i byen, og det er så varmt som nå, så skal gudene vite at det ikke er viljen det står seg på.

I dag dro jeg meg opp i halv tolv-tida (la meg halv ett i går, så det ble vel en 11 timers søvn igjen som vanlig), tok med meg et par brødskiver og en kaffekopp ut på verandaen, satt der og leste avisa til sola kom rundt og det ble altfor varmt, og siden har jeg bare sittet inne foran vifta og TVen. Orka ikke ut å handle, heller, så det ble Peppes-middag i dag...

Dvs. - "heldig", det mener jeg jo ikke. Jeg unner ingen å ha høyt stoffskifte, det er en - unnskyld språket - helvetes tilstand. Men det er jo i det minste tydelig at man reagerer veldig forskjellig...
    sånn har jeg hatt det i 10 år, når jeg var lav...

mulig det naturlige for meg er å være litt hyper? er det en mulighet?
    legen på Aker spurte meg om hvordan jeg hadde det med de grusomme prøvesvarene (T4 = 48),og når jeg sa at jeg hadde det topp, sa hun at det ikke var noe fare på ferde så lenge jeg følte meg bra
    det er jo bra da.

Anisa: dette har vart i noen mnd nå... ikke dager...heldigvis.
    det tok meg fleremnd før det faktisk gikk opp for meg at jeg følte meg bra.
    tipper at kroppen var såpass reduseret at det var derfor det faktisk tok meg 3 år før jeg begynnte å føle meg anderledes etter at stoffskiftet snudde i 2003.
    så gikk det minst et år før det gikk opp for meg at jeg var våken, hadde energi og tiltakslyst.... innen da hadde jeg allerded begynnt å gå ned noen kg. fra en machvekt på rundt 90 kg er jeg nå rett under 70
    går turer, leker med ungene, "jobber" (selv om det er ubetalt da...), baker brød og kaker og er i strålende humør.

måtte dette vare evig, jeg følermeg UNG!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Høres ufattelig deilig ut!!

Håper det varer alltid
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Lissa:
    Nå kjenner jeg at jeg blir "harm".... Synes det er flott at formen din er blitt så bra! Gledesdrepere trenger vi ikke!
    Klem

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nosy
    Gledesdrepere trenger vi ikke!
    Gledesdrepere?? Vi trenger at ALLE forteller sin egen versjon av hvordan dette stoffskiftet oppfører seg. Slik høster vi erfaringer fra hverandre, og det er nyttig. Det er vel derfor vi er her....??

Her er jo lykkeønskninger fra alle innlegg i denne tråden, og jeg henger meg på. Fint å høre at du har det så bra. Lykke til i dagene fremover!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Jo, men jeg reagerer på måten man uttrykker seg på : "Høyst merkverdig, akutt forbigående bedring"- Det hadde vært nok til å ta motet fra meg, iallefall! Syns vi fortjener å nyte de gode dagene mens vi har dem

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Jo, men jeg reagerer på måten man uttrykker seg på : "Høyst merkverdig, akutt forbigående bedring"- Det hadde vært nok til å ta motet fra meg, iallefall! Syns vi fortjener å nyte de gode dagene mens vi har dem
    hehe skjønner hva du mener
    men saken er jo at blodprøvene mine tilsier sengeleie etter boka ksulle jeg være døden nær med disse verdiene. isteden har jeg det toppers! litt merkelig ja.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Nå da da... tak skal du have.... nosy. Sikken en god og forstående pige du er. Du havde fuldstændig misforstået hvad jeg mente, lige som jeg havde misforstået hvad Lissa mente.

Jamen så prøv at forestille dig, at du er død indvendigt. At du er død, sløv, kræftesløs og energiforladt i årevis på grund af et lavt stofskifte, der bare bliver værre og værre.

Og prøv så at forestille dig, at du pludselig en morgen vågner op og.... alting er som i gamle dage da du var 100% rask. Du skyder op ud af sengen og har kræfter og energi til alt det du ellers ikke kunne magte dagen og måneder/år før. Du render rundt og ordner alt, maden smager og efter 18-20 timer er du blever omsider træt - sundt træt - og så lægger du dig, og beder til guderne at du har det lige så vidunderligt (sundt) næste morgen igen...

Næste morgen vågner du med kroppen og kræfterne - som om den gode dag i går aldrig fandtes! Du bliver ked af det, du bliver trist og du har meget, meget svært ved at forlige dig med at du fortsat er så syg som du hele tiden har været og at denne ene vidunderdag kun var en "højst mærkværdigt, akut, forbigående bedring".

Lissa har skrevet sit glædesindlæg som en trådstarter, dvs. et enkelt indlæg, der ikke var en del af en tråd om det samme. Derfor var jeg IKKE klar over, at det ikke var kun en enkel dag Lissa havde beskrevet, men en god dag ud af mange gode dage. Lissas beskrivelse ligner nemlig 100% beskrivelsen af mine "højst mærkværdige, akutte, forbigående bedringsdage" og derfor svarede jeg som jeg gjorde.

Med hensyn til "glædesdrebere"... ja, i så fald er der her på Sonjas rigtig mange af os, hvis man ønsker at høre solskinshistorier og så kommer vi bare og ødelægger det hele med vores triste vrøvl og rædselshistorierne om hvor skidt vi har det med denne sygdom. Jeg sidder faktisk og tænker nu over, om det var et menneske eller en sygdom, der kom her med sit sure opstød om "glædesdrebere". Jeg vælger at tro på, at det var sygdommen.

Til Lissa: tak for svar. Jeg var ikke klar over at du beskrev en enkel dag af mange i en længereværende, god periode. Tillykke med det og må det vare for evigt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hvorfor virker ikke thyroxin?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 18-04-08, 22:03
  2. Hvorfor skal ikke Levaxindosen økes raskt?
    Av Zena i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-05-07, 10:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn