Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei Chicka22

Det var sprøtt det du fortalte om blodårene.... Jeg mistenker lavt stoffskifte, i alle fall "delvis" fra jeg var ganske liten, men jeg fikk det vel ikke påvist før jeg var ca 30 år. Men det rare er, og dette har jeg aldri hørt før du forteller det nå, er at de alltid har hatt problemer med å finne blodårene mine. Fikk jo en veldig alvorlig blodsykdom på et tidspunkt, og de stakk og de stakk som besatt - de var nødt til å få tatt blodprøve... Ja, jeg har flere ganger gått ut med svære "tennis-baller" av blodansamling på innsiden av albuene mine - for de har stukket og ikke fått ut (nok?) blod. Så har jeg måtte sitte og pumpe og pumpe med hendene og de har banket og ballert for å få ut dette blodet. Men det har altså ikke vært slik nå, på mange år (men jeg ser jo ut som en sprøytenarkoman med alle arrene etter alle blodprøvene opp i gjennom da ;) ) Men hva er forklaringen på det med blodårene og stoffskiftet, vet du det?

Når det gjelder lav eller høy.... Jeg har jo antakeligvis vært lav det meste av mitt liv, men i fjor og litt i år, har jeg via å presse dosen opp for å se om jeg kan tåle det og bli litt bedre, gjort meg selv hyper. Jeg har store søvnproblemer hele tiden, men hvis jeg blir hyper, så blir de enda verre. Også hjertebanken og den indre uroen, det ble verre og konstant. Også hodepinen, så vidt jeg husker. Og så det mest markante: Jeg har som regel hard mage med perioder med diare (reagerer på det meste av mat, på en eller annen måte), men når jeg ble hyper, så hadde jeg løs mage hele tiden (ikke diare, bare temmelig løs). Men det var vel ikke til store hjelpen dette? ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Hei det jeg drakk mye av var pepsi max og cola light, og merket endringen fort da jeg slutta. Merker også godt etter helgene at jeg hovner opp igjen hvis jeg drikker brus. Vet ikke om det kan være koffeinet som gjør det siden jeg også får det sånn når jeg drikker kaffe og te. Ja for det er jo ikke sukker i disse brusene, om ikke aspartam er en medvirkende årsak da.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    3

Standard

Halloen Stina!

Nå fikk du meg faktisk til å tenke litt altså. hehe. Så lenge jeg har hatt lavt stoffskifte, så har de alltid hatt problemer med å finne blodårene mine. De har stukket meg over alt,og jeg har blitt sittende i flere timer for at de skulle finne de. Saken er den,at når jeg fikk påvist høyt stoffskifte, så traff de på første stikk, så da gikk det lett som bare det over lang tid, men nå når stoffskifte mitt begynner å bli lavt igjen, så har de vanskligheter med å finne blodårene igjen.
    Jeg spurte hun som tar blodprøvene hva dette kunne komme av, hun sa det kunne være fordi jeg var kald(altså når vi har lavt stoffskifte jobber jo kroppen seinere og forbrenningen er lavere), men hun hadde egentlig ingen god forklaring på det.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Chicka22

Det er da helt utrolig ufattelig hvor mange deler av kroppen denne stoffskifte-problematikken skal ramme ;) Har nettopp i en annen tråd lagt ut noe syt og jammer uten grenser, og undrer meg over om Levaxin har hatt noen som helst virkning på meg. Vel, da har vi fått det avklaret - det er blitt litt lettere å få tatt blodprøve

Men ellers kan nok det med kulde o.l. ha noe å si, men ikke bare i alle fall, for jeg fryser mer nå enn når jeg hadde størst problemer med blodårene. Men tenk på disse bodybuilderne f.eks. de har jo noen kjempestore blodårer. Så varme og bevegelse osv øker nok blodårenes størrelse. Og hvordan er det nå med migrene/hodepine og medisiner for det? Noe som skal gjøre at blodårene utvider seg? Og man kan få vondt i hodet hvis man f.eks. kommer inn fra kulda - inn i varmen. Hm.. det blir jo da omvendt, varmen gjør jo at de utvider seg, skulle en tro. Men det er da i alle fall en sammenheng med temperatur og størrelsen på blodårene. Hvis man fryser og de trekker seg sammen, er det for at blodmengden skal bli presset rundt i kroppen på denne måten? Nei, du får unnskylde, jeg er et evig virvar i kallotten - jeg tror blodårene er helt utvidet, og alt siver ut i tomskallen

Men dere - koffein er da vanndrivende, er det ikke det da?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Kaffe skal virke vanndrivnde, men fungerer dårlig på meg. Da er det litt bedre med te faktisk. :P
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Tro om Kinesisk balanse-te kan virke vanndrivende, dette er innholdet:

Mate, grønn te, garcinia cambogia, storborre, løvetann, isop, artisjokk, mjødurt, rosmarin, wild yam, bjørkeblad, nesle, lakrisrot, kolanøtt, fennikel, anis, sellerifrø, stemorsblomst, blæretang, sarsaparilla, dong quai, maltodextrin.

Jeg vet ikke om det er noe her som kan virke skadelig, men kansje noen andre vet mer enn meg.
    Jeg vet at Dong quai er bedre for kvinner enn ginseng, og kolanøtt inneholder koffein. Koffein skal være vanndrivende. Blæretang kan inneholde jod, men jeg vet ikke hvor konsentrert eller hvor mye som er i te. Jeg antar at det står listet etter mengde, da er det ikke så mye blæretang i denne teen.

Kinesisk balanse-te fås på helsekostbutikker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kunne godt tenke meg å prøve kinesisk balanse te jeg . Er den dyr? Hvor mye må man drikke? Det eneste som kanskje ikke er så bra er joden?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Tja, det er ikke så forferdelig dyrt, men nesten 200 kr mener jeg. Jeg har ikke prøvd det fast, men fikk en kopp nå og da hos en venninne. Dette var flere år siden, så det har vært på det norske markedet lenge. Kansje det er et godt tegn, folk kjøper tydeligvis den og er fornøyd.

Det er instant pulver-te, og en skal vel ta et par kopper om dagen. Det står sikkert mer på pakken. Har sett på en boks for ikke så lenge siden, men har ikke fått meg til å prøve det fast. Får se når neste lønning kommer.

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Standard Vanndrivende

Brennesle og kjærringrokk te er vanndrivende. Helt ufarlig å prøve dette og det er heller ikke dyrt.

Gitte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei

Det eneste dere skal huske på at når dere drikker te som er vanndrivende er at de driver også ut essensielle sporstoffer, så drikk ikke mengder av det over lang tid.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08
  2. Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
    Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 4
    Siste melding: 14-01-07, 22:34
  3. Mulig å gå fra lavt til høyt stoffskifte?
    Av Vilde i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 5
    Siste melding: 20-11-06, 15:58
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •