Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard Oppstart på Levaxin

Jeg startet prøvebehandling nå på tirsdag.
    Ikke fordi prøvene slo ut, men fordi jeg har så mange symptomer.

Jeg tar 25 mg Levaxin om dagen, skal gjøre det i to uker, før jeg trapper opp til 50 mg.
    Nå er jeg i dårlig form, skjelver, har diare og er kvalm.
    Er dette vanlige symptomer på oppstarten av en behandlingen?
    Synes nesten jeg er litt trettere enn vanlig også (men det kan være ren innbildning).

Hvor lang tid tar det før man merker noen bedring?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg ble også helt rar av å starte opp med Levaxin, men det roet seg etter hvert. Hos meg var det mest fremtredende at jeg spant på tomgang liksom, var skjelven, oppgiret og drit sliten samtidig. Kvalme er noe som følger meg enda. Det er et av symptomene mine som blir veldig fremtredende når jeg er veldig sliten.
    Hos meg tok det flere uker før ting roet seg, men jeg økte også fort.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: Oppstart på Levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av mohaienne
    Jeg tar 25 mg Levaxin om dagen, skal gjøre det i to uker, før jeg trapper opp til 50 mg.
    Nå er jeg i dårlig form, skjelver, har diare og er kvalm.
    Er dette vanlige symptomer på oppstarten av en behandlingen?
    Hvor lang tid tar det før man merker noen bedring?
    Jeg ble satt på 50µg som begynnerdose og kjenner meg godt igjen i symptomene dine. Helt forferdelig! Mitt råd er å ikke øke før disse symptomene roer seg. Vet ikke om det er et godt råd. Noen som kan hjelpe? Men hos meg kom alt ramlende igjen enda verre ved hver eneste doseøkning.

Bedring? Tror du må ha tålmodighet, men det varierer vel fra person til person det også....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Enig i at det er lurt å vente med opptrapping til det verste ubehaget har gitt seg. Jeg har selv opplevd opp- eller nedtrappingsperioder som de mest slitsomme, det er da jeg har hatt skikkelig problemer på jobben f.eks.

Det vil sikkert ta uker før bedringen kommer. I alle fall mer enn dager. Noen ganger måneder også. Men det kommer vel an på hva man mener med bedring. Kan ta lang tid før man føler seg pigg, selv om de verste symptomene forsvinner.

Tolmodighet.. ikke lett det der. Men det gjelder å ha det så bra man kan, tilpasse aktiviteten etter hva man orker. Perioder der man endrer medisindosen er som sagt ofte de mest slitsomme, da har man lov å slakke på krava. Det kommer bedre tider!

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Godt å vite at det er normalt iallefall. Ekelt når kroppen er så ukjent.
    Litt roligere har det også blitt, så det går vel rette veien!
    Helt til neste uke, da jeg skal øke igjen...

Det jeg ser mest frem til er at konsentrasjonen skal bli bedre (håper iallefall på det....)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av mohaienne
    Ekelt når kroppen er så ukjent.
    DET var godt sagt! På noen få dager kjente jeg ikke kroppen min igjen. Helt ekkelt!

Håper det går bra med deg. Ikke vær overrasket om symptomene forsterker seg litt igjen ved neste doseøkning. Det trenger ikke skje med deg. Vi er ulike, men hos meg skjedde/skjer det hver gang.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Mohaienne; hvordan går det nå ? Framover ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Jeg er bedre i forhold til skjelving, urolig kropp og hjertebank, men merker ellers ingen bedring.
    Kanskje nesten heller litt trøttere....
    Skal øke dosen til 50 om 5 dager, så det er vel tidlig ennå.

Har du fått begynne med Levaxin Tily?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Periodene når man endrer medisindose er ofte noe av det verste, det har det i alle fall vært for meg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Jeg har ikke fått noen medisin, nei.

Sist jeg var hos legen gjentok hun at det ikke kunne gis noen medisin med sånne prøvesvar som jeg har, men hun skulle konferere med en endokrinolog ... så får vi se. Jeg har også vært på ct-røntgen av halsen, som fortsatt varmer som en varmeovn på full styrke, mens resten av meg fryser ... Jeg tror ikke den undersøkelsen var nødvendig eller vil gi noe svar; jeg har tidligere hatt både ultralyd og scintigrafi, og alt var normalt.

En bekjent av en bekjent som jeg snakket med, (som er barnelege) mente at mins symptomer kunne tyde på binyrebark-problemer, men hun var usikker, da det jo ikke var hennes felt.

Jeg har ikke gitt opp håpet om å få prøve tyroxin enda.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Nye blodprøvesvar etter oppstart på Liothyronin
    Av Marin Grense i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 8
    Siste melding: 16-04-08, 22:23
  2. Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
    Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 27-03-08, 12:58
  3. Oppstart av Levothyroxin
    Av såga i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 22-06-07, 16:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine