Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard jepp - jeg er hyper! - + noen flere blodprøver...

ok, ikke lenger i tvil om at jeg har blitt hyper nei...
    i dag har vært en rar dag, er så usannsynlig rastløs, hele kroppen skjelver innvendig, her har et tonn med energi, men likevel bare surrer jeg rundt meg selv som en blind bie...
    har et utrolig godt humør (liker meg egentlig slik som dette), men fatter ikke hvordan jeg skal få sove i natt...
    også mister jeg altmulig og er svimmel såklart

rimelig sikker her jeg sitter nå på at jeg blir satt på Neo.mercanzol når jeg skal til ny kontroll på Aker om to uker igjen...

hva kan jeg forvente når jeg begynner på det?
    hva skjer med meg ligsom?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Høres ut som du er litt hyper ja. Kjenner meg igjen for å si det sånn.. Det værste for meg er at jeg blir så nærvøs når stoffskiftet blir høyt. Har aldri opplevd noe lignende. Får ikke sove, føler jeg nesten har angst. Heldigvis for Neo Mercazole Etter noen dager med den medisinen merker du nok bedring. Kroppen blir roligere, du sover om natten igjen. Jeg har ikke hatt noe bivirkninger heldigvis. Livet blir bare mye bedre når stoffskiftet synker. Men det tar tid å finne en vedlikeholdsdose som holder stoffskiftet stabilt. det er iallefall min erfaring. Det er ikke stabilt enda.. Begynte med medisinen i januar Og det har vært opp og ned siden da..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

har ikke vært annet enn opp og ned i 4 år jeg da. har ligsom hatt Hypothyreose siden 97 og så ble jeg gravid igjen og alt gitt amok
    det som er ille er jo at det er NÃ… jeg har det bra med meg selv... selv om ikke kroppen har det.
    ca 2 uker uten Levaxin nå og jeg har blitt høyere ja... merkes

for 4 uker siden var verdiene:
    TSH=<0,03 (aldså uleselig)
    FT4=41
    FT3=19

skal bli artig å se hva de er når jeg skal ta nye blodprøver i slutten av uka...

det er så urettferdig; hvorfor er det bare når kroppen sliter så inmari at jeg har nok energi og overskudd til meg selv og familien min? :(

hvordan er dette egentlig, er det verd det; å ha en "sunn" kropp, men leve i et vakum? lurer noen ganger jeg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Jeg også kjenner megselv igjen i din beskrivelse, spesielt det med den rare "dirringen" inni kroppen. Men humøret mitt var nok ikke så godt som ditt, ble heller litt type aggresiv jeg :evil:...hehe

Jeg trivdes greit på Neo Mercazole, iallfall ble jeg kvitt skjelvingen og de svette søvnløse nettene. Roligere, ikke så "nervøs" /oppfarende etter en stund, og det var godt. Eneste var at jeg ikke fant vedlikeholdsdose så lett, som El-Ella også merker. Etter 5 måneder på NeoMercazole begynte jeg seriøst å miste hår, fikk store viker, men om det var Neo'n eller bare stresset generelt som var årsaken til det ble aldri sikkert. Legen sjekket det, håravfall kan visst være en bivirkning med Neo, men det var heller skjeldent noen opplevde det mente han.

Hadde imidlertid total thyroidectomy nov-06, NeoMercazole stoppet og Levaxin startet, håret grodde ut igjen.

Eneste du må "passe på" er at hvis du får feber og/evt. halssmerter (som i halsbetennelse) etter NeoMercazole start må du melde fra straks til lege, mulig du ikke tåler dem. Det var visst svært skjeldent det skjedde iflg. min lege. Jeg synes den beskjeden var litt "skummel" å få, men slappet av etter en liten stund på Neo når jeg kjente at de virket.

Lykke til :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

uff, håper ikke jeg begynner å miste hår
    stoltheten min jo... uten løvemanken min er det ikke stort igjen av meg

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Ja kjenner meg igjen.. Men etter måneder som hyper blir man ganske sliten, for ikke å si utmattet, slapp, sløv, brainfogga.. Det ble i alle fall jeg. Så det er like greit å få stabilisert det. Jeg syns jeg har det bedre nå som stabil (frisk) enn jeg hadde det som hyper...

Håret mitt har det ikke skjedd noe med. Men vær obs hvis du får kløende utslett, jeg fikk det av Neo, jeg var altså allergisk og måtte slutte igjen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

vel, jeg har ikke vært meg selv på 10 år, så dette er himmelrike i forhold til hvordan jeg har hatt det som Hypo... konstant brainfog, trøtt, på siden av meg selv osv osv...:( nå er jeg VÃ…KEN

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

etter 3 uker uten Levaxin tok jeg disse blodprøvene:
    TSH: < 0,03
    FT4: 48
    FT3: 19,7
    TTO? (må ha hørt feil, må ha vært TPO?) 1103
    TRAS: 6,7

skal ut til ny kontroll på Aker på Onsdag og regner med at jeg blir satt på Neo-Mercanzol, men hvorfor har antistoffene eksplodert når jeg har sluttet med Levaxin?
    begge er jo doblet på 4 uker...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

og det rare er; den dagen disse prøvene ble tatt var jeg i knallform...
    kunne erobret verden den dagen... jada, vet jeg er rar som simpelthen ELSKER min nye hypre hverdag...
    men etter 10 år som Zombie er dette helt utrolig - jeg lever!

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 22-06-08, 21:37
  2. Div blodprøver, kan noen tolke sammen med meg?
    Av trude.lutt i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 15-06-08, 18:54
  3. noen her med hyper som har, eller ammer nå?
    Av rikke i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 23-12-06, 09:04
  4. Fra hyper til hypo..
    Av tollo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-08-06, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg