Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
-
22-04-07, 21:03 #21
blir spennede å høre hvordan din time blir da
jeg ble hyper under min forrige graviditet, da det snudde egentlig tror jeg...
men jeg hadde det ganskebra da
lykke til med både Aker og graviditeten
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
23-04-07, 08:58 #22
Hvis man er hyper går ferritin typisk opp...
Nå om ferritin, de har undersøkt og forsket på de andre forumene, og et par leger har skrevet litt.
Pasienter har gjerne symptomer på for lavt ferritin hvis den er lavere enn 50-70, det er individuelt.
Hvis du synes at 49 er for lavt for deg, kan du bare ta jern en stund, er ikke resept på det.....
Ta jevnt nok jern (mer enn vedlikeholdsdosen, en tablett er ment som vedlikeholdsdose) i ca tre mnd men ikke i all evighet. det er ikke bra å ta jern støtt. (har noe med de frie radikaler å gjøre også) hvis du vil prøve.
Har noen i familien og noen bekjente somhar vanskelig med å få opp ferritin, de har vel noe med tarmene.
Dr. Friedman har lagt out noe omferritin, som er bra. www.goodhormonehealth.com og let der etter et dokument om jern eller anemi eller hva det heter, husker ikke helt hva han kaller det.
Vet om en som fikk kommentaren av en lege at det var velig bra når hennes ferritin kom opp fra 6 til 12...begge er fryktelg lave. Legene stort sett har ikke noe peil på ferritin.
-
23-04-07, 11:22 #23
symptomer på jernmangel er vel slapphet?
er jo ikke akkuratt slapp om dagen da
kan jo muligens maskeres av stoffskiftet
trodde den beste jerntilskuddet var sånn flytende jeg...husker ikke navnet...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
29-04-07, 10:34 #24
Nå har jeg også vært på utredning. Fikk ikke gjort så veldig mye pga graviditeten, men har fått ny time igjen i august, Verdiene mine var fine, hun hadde ikke fått alle svarene på blodprøvene.
Hun så at kjertelen min ødelegger seg selv og at jeg må gå på høyere doser etter hvert..
Skal også tilbake når jeg har født for å prøve litt andre medisiner..
Så er ganske fornøyd egentlig.
GryHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
29-04-07, 10:50 #25
så flott!
håper du oppdaterer dette her.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Lignende tråder
-
Mange runder hos lege, endelig skal vi til barnelege!
Av væren71 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 30-09-08, 14:47 -
Utredning for lavt stoffskifte
Av Birgithe i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 15-06-08, 17:38 -
Ny utredning
Av Tynn Tråd i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 10-05-07, 19:39
Svar med sitat
Bokmerker