Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av munch
    hva med å bruke privatpraktiserende endokrinologer+Er det noe dere ville anbefale?
    jeg har ingen å anbefale faktisk...
    de 2 jeg har hatt kontakt med har ikke hatt noe å bidra med i mitt tilfelle i allefall...
    de har bare overlatt meg til fastlegen med beskjed om bruk av Levaxin og sagt at de ikke kan hjelpe meg
    men det var ikke privatpraktiserende da...

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

Så bra Lissa at du fikk hjelp og at du ble hørt på og tatt alvorlig.

Lykke til videre

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Graves--- fortell.
    Hvem var du hos, forklarte de hva de la til grunn?
    Var det bombehistorien som du måtte kjøre en omvei for? Det var en gutt som ringte inn om bombe og han sa han var synsk og "så" en ulykke med bussen og kameratene hans var på bussen og han måtte "redde" dem....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Graves--- fortell.
    Hvem var du hos, forklarte de hva de la til grunn?
    Var det bombehistorien som du måtte kjøre en omvei for? Det var en gutt som ringte inn om bombe og han sa han var synsk og "så" en ulykke med bussen og kameratene hans var på bussen og han måtte "redde" dem....
    ikke så voldsomt
    bare en sammenrast tunell som fortsatt ikke er reparert...

kvinnelig lege, husker ikke navnet i farten....det kan jeg sjekke på papirene imorgen... (litt trøtt nå..)

hun sa at TRAS betød Graves....
    noen ganger kunne man ha TRAS og allikevel ha lavt stoffskifte, men du hadde uansett Graves når man hadde TRAS... ergo har jeg hatt dette i minst et par år...
    jeg ble tatt av levaxin inntil videre, for jeg har svært høye verdier nå.
    TSH <0,03
    fT4= 41
    fT3= 19 tror jeg...
    jeg skal som sagt ta nye prøver om 3 uker og så inn igjen til aker etterpå.
    avhengig av nye prøvesvar vil jeg muligens på sikt bli satt på Noe-merc... (hvordan skrives det der?) og eller levaxin... muligens begge deler aldså

jeg har også fått avklart at jeg IKKE har binyreproblemer og heller ingen mangler.
    jeg ligger i grensen på jod, så jeg bør få i meg mer jod faktisk

særlig mer vet jeg ikke enda...,men bare spør, kanskje jeg kommer på mer

jeg leverte fra meg symptomlisten min... over en siden med punkter...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Nå blir jeg tullerusk.... :evil:

Om TRAS betyr Graves så har jeg også det. jeg har lett med lykt og lupe for å finne et svar på det der, og der var det. Jeg har fått beskjed om at Hashimotos kan ha positiv TRAS. Ja. ja. Tilbake til Graves da......
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Enig i at det egentlig er graves, men hvis man er hypo samtidig har man da blokkerende og den andre typen TRAS også samtidig...se hva Elaine Moore skriver.
    Forsiktig med jod, trigger antistoffer. Gluten og MSG og Aspartam og andre ting kan også trigge dem. Selen er viktig å ta.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

den gode nyheten var at legen mente helt sikkert at TRAS kunne reduseres og sannsynligvis bli borte når/om jeg begynner på Neo-M
    Anti-TPO var ikke stort å gjøre med sa hun

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

LISSA:

Hva annet ble gjort på aker??

Gikk dere igjennom prøvene og slikt? tok dere nye prøver? hva slags spørsmål fikk du?

Hadde du en som het Dahll til etternavn? en dame?

Er så spent på den timen jeg skal ha til fredagen.

G.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

dama var utlending, Sosi eller Sosa eller noe sånnt (fikk ikke helt med meg navnet. )

først spurte hun meg hvorfor jeg hadde kommet... (trodde hun visste det...)

så gav jeg henne symptomlista mi (tror det var kjempelurt å ta med den, så om du ikke har laget en enda, så får gjort det før fredag ) og vi gikk igjennom blodprøvene. bortsett fra Tyrodeaprøvene var alt fint utenom joden da, som lå akkuratt på grensa... fikk ikke beskjed om å ta tilskudd, men råd om å spise mere torsk.

hva skal ferritin være på forresten?
    hun sa den var fin på 49, men jeg mener å huske den burde være høyere noen som vet?

så kjennte hun på kjertelen, den var tydelig forstørret vistnok, enda den egentlig var liten når jeg var der i forhold til hva den kan være
    hun så også på hendene mine og registrerte at de rister litt... enda det heller ikke var ille når jeg var der

ellers ble hun skikkelig oppgitt da jeg sa at jeg hadde vært hos øyelege for 2 år siden og blitt sendt hjem med kunstig tårevæske...
    hun skulle henvise meg til en øyelege som hadde PEILIG på stoffskifteproblematikk sa hun...

og ja, jeg klaget MASSE på at jeg ikke hadde det noe bra, selv når prøvene har vært "bra"

klage,klage,klage,klage... skrik så høyt du kan

tok ikke nye prøver enda,men fikk beskjed om å ta nye om 2-3 uker

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

ja jeg får sette meg ned og skrive ned en liste. Har det egentlig ikke så ille om dagen. sikkert pga jeg er gravid. hehe... men har en lang liste selv.

Vet ikke hva ferritinen skal ligge på jeg, så kan ikke svare deg.

Er veldig spent på hvordan min time kommer til og gå. Skal til legen i morgen til en svangerskapundersøkelse. Sykemeldingen min går også ut i morgen så den må nok forlenges. Hadde tenkt og kanskje prøve meg på 40% stilling, men fremdeles usikker på om jeg orker. For jeg vet jeg blir satt rett i den jobben jeg hadde, noe som ikke er den helt beste for meg om dagen.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Mange runder hos lege, endelig skal vi til barnelege!
    Av væren71 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 2
    Siste melding: 30-09-08, 14:47
  2. Utredning for lavt stoffskifte
    Av Birgithe i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 15-06-08, 17:38
  3. Ny utredning
    Av Tynn Tråd i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 10-05-07, 19:39

Bokmerker