Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
-
09-02-07, 22:10 #21
Så fin sønn du har.
Det kan sikkert variere litt fra sykehus til sykehus hvor fort de kan analysere prøvene. Der jeg går tar det 1 dag, ved andre sykehus vet jeg det kan ta noen dager.
-
29-03-07, 06:47 #22
ANDRE HORMONER
Er det noen her som skjønner noe av disse prøveresultatene??
Progesteron : 3,1 (0,30-3,0)
S-LH : 23,8 (1,0-12,0)
S-østradiol : 1,37 (0,11-0,22)
Cortisol :204 (250-700)
Hvorfor er de tre øverste for høye? hva betyr dette?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
09-04-07, 15:43 #23
Høy østradiol
Er det noen som vet hva som forårsaker det?
hva kan være årsaken til disse resultatene:
Progesteron :3,1 (0,30-3,0)
S-LH :23,8 (1,0-12,0)
Cortisol :204 (250-700)
TRAS :3,8 (1,0)
Østradiol :1,37 (0,11-0,22)
TPO :596
østradiol og Cortisol har ligget utenfor ref hele tiden.
T-3 og t-4 er fortsatt innenfor ref med 4,5 og 19.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
10-04-07, 14:01 #24
Hvilken dag i cyklus ble prøven tatt?
Det er nemlig umulig å uttale seg om disse hormonen uten å vite om hvilken dag de er tatt, og hva referanseområdet på den dagen var.
Vanligvis måler man kun østradiol på dag 12-14 i cyklus, og noen ganger dag 1. og progesteron kun dag 21 når den skal være høy.
Østradiol skal være under et visst nivå på dag 1, ellers skjer ingen eggløsning, og over et visst nivå på eggløsningsdagen.
Skjema med dager og tall er på www.snartgravid.com .
Det som bekymrer meg noe er lavt cortisol. Skal ikke være sånn. Hvordan har du det?
TRAS skal heller ikke være forhøyet.
-
10-04-07, 15:42 #25
takk for svar Nora.
Prøvene ble tatt 6 dager før mens. på arket står det:folikkelfase.
Jeg er mer våken enn på lenge,noe jeg tror skyldes papayakapsler, men jeg føler meg som ei tikkende bombe hva humør angår.
Får veldig angst av den minste konflikt, er hårsår som bare det, noe som selvfølgelig fører til konflikter. greier liksom ikke beherske meg.
Har vondt i brystet hele tiden, betablokker hjelper ikke på det.våkner med det og sovner med det. så stor uro på en måte inni meg.
Alt av husarbeide virker uoverkommelig.
vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette, kanskje jeg er deprimert??
føles ikke helt som depresjon, for jeg ser ikke svart på fremtiden, men jeg er så ustabil på en måte:lei meg, sint, trist, redd, glad.alle disse følelsene i veldig svingninger.
resignasjon ift leger og behandling..ingenting skjer liksom. bare prøver og prøver og ingenting skjer med blodprøvene.
jeg vet ikke hva jeg skal ta tak i..alt virker uoverkommelig.
Jeg har altid før gått for å være en rolig,lugn person..det virker som en evighet siden, nå er jeg nesten bare tverr..sååååå vansklig å ta seg sammen.
uff, dette ble skikkelig negativt, men sånn føles dette.
jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
10-04-07, 17:09 #26
Jeg tror veldig mye av det du beskriver her skyldes det lave kortisolet du har. Jeg har samlet en del informasjon om lavt stoffskifte kombinert med binyrebarkproblemer (kortisol utskilles i binyrebarken):
www.stoffskifte.info/binyrebark.html
Du finner mye god info andre steder også; på nora sine sider, for eksempel.
-
10-04-07, 19:24 #27
Idag kom det brev fra endokrinologen med følgende kommentarer(til prøveres jeg la inn her)
:Blodprøve som ble tatt 13.3.07 viste at du fremdeles har en aktiv Graves sykdom, men denne gir for tiden ikke forhøyet stoffskifte.
Stoffskiftet er helt normalt.
Sykdommen er følgelig ikke behandlingstrengende, men bør følges opp.
kontroll anbefales med 3-4 mnd mellomrum hos fastlege.
Det ble også tatt endel andre prøver som var helt normale.
Det er ikke noe som tyder på at dine symptomer skyldes hormonell sykdom eller annen indremedisinsk sykdom. sitat slutt.
............................................................ .........................................
så dette betyr jo da at alle disse prøveresultatene er helt normale da?
At jeg har lav cortisol har jo da ingen betydning,og at jeg rett og slett innbiller meg disse symptomene da eller??
Er det rart jeg ikke har tiltro til denne fyren?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Lignende tråder
-
Neo - Mercazole
Av nettisen i forumet Høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 04-04-09, 22:38 -
effekt av Neo mercazole?
Av april i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 23-05-08, 07:55 -
Etter ett år på Neo Mercazole...
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 28-03-08, 17:51 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 22:10 -
Andre forums
Av nora i forumet Nyttige linkerSvar: 2Siste melding: 02-09-05, 14:51