Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
01-04-07, 19:30 #1
EN DAG UTEN MEDISINER KAN DET MERKES?
Eller er det bare innbilning. Jeg burker Armour på 2 grain 1 1/2 tablett pr. dag annen hver dag. Jeg føler meg mye bedre de dagene jeg tar medisin. Bruker ikke Levaxin i tillegg.
Grunnen til at jeg tar annen hver dag er fordi jeg ikke skal ligge for høyt og legen mente det ville være bra. Tar jeg mindre enn det f. eks 1 tablett er det for lite.
-
01-04-07, 19:48 #2
er ikke like følsom nå, men for et år siden merket jeg det om jeg tok Levaxin 2 timer senere enn vanlig... dvs om jeg stod opp på samme tid.
jeg ble svimmel og slapp og fikk en slags indre skjelving.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
05-04-07, 11:14 #3
Er det slik at en er mer følsom den første tiden etter at man har fått diagnosen,enn etter en lengre periode med behandling?Eller er følsomhet helt individuelt?
Opprinnelig skrevet av Lissa
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
05-04-07, 11:27 #4
Ikke noe sted på hele internett står det noe anbefaling om å ta Thyroid annenhver dag!
Halveringstiden for t3 , som det er mye av i Armour, er 4 timer.
dte anbefales tvertimot å dele det opp i to ganger om dagen.
Du får nå høy ft3 noen timer etter tdosen, og lav ft3 resten av dagen og lavere neste dag.
Hva sa legen ikke skal ligge for høyt??
TSH? ft4? ft3?
Det som teller, er formen din.
Man behandler ikke tallene dine, men formen din.
-
05-04-07, 11:28 #5
Godt spørsmål!
Opprinnelig skrevet av hypo82
Sånn føles det ut for meg iallfall, den første tiden etter å ha operert ut skjoldkjertelen og startet på Levaxin synes jeg jeg var veldig følsom for forandringer i Levaxindosen. Glemte jeg å ta Levaxinen på morgenen kjente jeg det godt innen ettermiddagen. Mulig det var "innbilning"? Nå er jeg ikke følsom for litt slinger i valsen lenger, kan plutselig glemme å ta tablettene men merker ingen forskjell hvis jeg likevel holder meg til samme ukedose (dvs. tar dobbel dose neste dag skulle jeg ha glemt dagen før).
-
06-04-07, 15:59 #6
Takk for svar!",)kor lenge har du gått på Levaxin?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Myndigheter - medisiner og helse
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 24-08-07, 12:51 -
Farlige medisiner
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 21Siste melding: 03-07-07, 04:51 -
1/4 dels tablett mindre merkes det?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-12-06, 19:29 -
Kan stoffskiftet påvirkes av medisiner?
Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 12-10-06, 15:15 -
Merkes det om man glemmer tabletten en dag?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 09-05-06, 07:09
Svar med sitat
Bokmerker