Side 2 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 59
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei Klara!

Tusen TAKK for kjempe langt og nyttig svar!
    Jeg nærmer meg også 30 (års krisa... hehe), og min mann er 35. Vi har et barn på 2 år. Ønsker søsken med ikke for stor aldersforskjell...
    Har skjønt at uansett hva jeg velger så er det lite forutsigbart. Hvis jeg velger å bruke Neo-Mercazole kan dette ta 2 år, evt lenger hvis ikke sykdommen brenner ut. Hvis jeg velger operasjon kan jeg være uheldig og det kan oppstå komplikasjoner eller jeg kan få problemer med å regulere stoffskiftet etterpå med Levaxin :x Jeg har fått råd om å ikke ta radiojod, siden jeg ønsker barn snart...
    Jeg har selv tenkt en god del på operasjon. På mange måter føler jeg det er det "raskeste" og beste alternativet. Spesielt også fordi det vistnok er stor sjanse for at dette dukker opp igjen etter et svangerskap. Det orker jeg ikke tanken på, fordi jeg har virkelig følt meg dårlig! Jeg får tenke litt til... Tar sikkert tid før jeg får snakke med kirurg uansett
    Nå har jeg begynt på noe de kaller blokkerende behandling. Jeg tar både Neo-Mercazole og Levaxin for å blokkere kjertelen... Har du prøvd dette, eller hørt om dette er en bedre måte enn å bare bruke Neo?
    Så nå skal du operere en cyste. Huff så kjedelig da! Og så trist med spontanaborten i november :(
    Ønsker deg masse lykke til med operasjon og med å bli gravid etterpå!
    Klem fra meg

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Hei igjen El- Ella!

Da jeg gikk på Neo- Mercazole tok jeg også levaxin, det stemmer, det hadde jeg glemt.. Men jeg tok det bare noen uker før jeg måtte slutte igjen og deretter var det rett på radiojod (etter litt ventetid såklart..).
    Jeg vet for lite om hva slags alternativer det finnes på det området her. Dette må visst andre her bidra med som kan bedre.

Det stemmer at man ikke bør bli gravid på et år etter radiojod. Det er jo dumt.. Og andre bivirkninger kan det visst også ha.

Med meg gikk det ganske bra å regulere stoffskftet en stund etter radiojoden, jeg var veldig stabil i ca. ett år inntil graviditeten.

Som du selv antyder er kanskje operasjon det sikreste og raskeseste veien til å bli frisk og kunne få barn raskt?

Men det er jo noe med å ødelegge eller fjerne et organ i kroppen, hva om man ødelegger mer enn man ordner? Og operasjon..Grøss. Sikkert noen her som kan fortelle mer om det.

Jeg gruer meg til cyste- operasjonen i neste uke. Men det skal bli godt å bli ferdig med det og komme videre i livet.. Vi ønsker oss barn så vi må jo bare prøve å få det til. Men først meg selv

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei igjen Klara

Som du sier.. Det med å fjerne eller ødelegge et organ er en ekkel tanke. Man har jo den kjertelen av en grunn.. Og tanken på operasjon er jo i seg selv en skremmende tanke.
    Samtidig er ønsket om flere barn stort. Og er det noe som virkelig gir mening her i verden så er det å få barn Men valget er likevell ikke lett!
    Jeg får tenke meg godt om. Og som du sier, jeg må være frisk først...så kan man begynne å tenke på et svangerskap..
    Tusen takk for at du delte din historie med meg! Er liksom så greit å høre at andre har opplevd det samme og se hva slags erfaringer som fins. Jeg har foreløpig ikke reagert på Neo-Mercazole. Har brukt den i 1,5 mnd nå.
    Lykke til med operasjonen neste uke!! Skjønner det skal bli godt å bli ferdig med den. Håper dette ordner seg for deg nå, slik at du snart kan bli gravid. Kan man få sånne cyster pga stoffskifte problemer?
    Klem og lykke til fra meg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Jeg fikk også konstantert Graves etter at jeg hadde fått mitt andre barn. Sykdommen blusset nok opp da barnet var ett par måneder gammel. Men legen og jeg fant ikke ut hva som feilte meg før 9 mnd etter fødelen. Da hadde jeg vært ganske så dårlig en god stund, tatt av flere kilo og pulsen var høy!
    Ble satt på neo i ca ett år. Da var verdiene så pass stabile at jeg valgt å slutte på dem selv. Vi ville gjerne ha et barn til, og etter et par mnd etter vi begynte å prøve, ble jeg gravid

Når jeg gikk på neo tok jeg blodprøver har tredje uke, og det fortsatte jeg med gjennom hele svangerskapet.

Fikk ekstra oppfølging på sykehuset med ul i uke 8 (og så ordinær i uke 18 ) og en i uke 25.

Sykdommen har ikke blusset opp hos meg. Tror snarer jeg holder på og bli lav......ser sånn ut på verdiene. Tar nå bl.prøver annenhver mnd, bare for å følge med ;)
    Håper at du finner en løsning som passer deg, og lykke til med babylagingen etter hvert ;)
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei Tussi
    Takk for svar! Det er godt å høre at sykdommen faktisk har brent ut hos noen Du sier du valgte å slutte på Neo selv etter ett år. Ble du frarådet det av endoen? Eller var han enig?
    Så flott at du fikk ekstra oppfølging i svangerskapet!
    Takk igjen for svaret!

Klem fra meg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av El-Ella
    Hei Tussi
    Du sier du valgte å slutte på Neo selv etter ett år. Ble du frarådet det av endoen? Eller var han enig?
    Klem fra meg
    Jeg gikk kun til vanlig lege. Og det var i samråd med henne at jeg sluttet. Hun ville kanskje at jeg skulle gått lenger, men det gikk jo bra .......
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Jeg tror ikke cysten har så mye med stoffskiftesykdom å gjøre.

Så bra Tussi at sykdomen brente ut.. Da har du vært heldig. Jeg fikk tilbud om å prøve en annen ligende medisin da jeg ikke tålte Neo-Mercazole men var for utolmodig til å prøve mer "usikker" behandlig..

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Hei, cysten er nå borte. Det var ikkje noe gøy å ta operasjon akkurat, men nå går det fint, jeg er symeldt men har det bra.

Hvordan går det El- Ella, får du bestemt deg for hva du skal gjøre? Eller er det for tidlig å mase om det?

Klara

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei Klara

Godt å høre at cysten er borte og at du kom deg vel igjennom operasjonen! Har tenkt på deg. Høres ikke noe gøy ut det der. Ta det med ro ut sykemeldings perioden og hvil deg godt

Det går ikke en dag uten at jeg tenker på dette her med operasjon eller ikke... En dag er jeg helt instilt på å be om operasjon, neste dag er jeg helt bestemt på å vente og se om sykdommen brenner ut. Er litt optimist om dagene. Tror jeg har ganske bra dose med Neo., og Levaxin sammen nå. Formen er iallefall bedre enn på lenge! Og da blir man jo litt optimist og tenker at dette går sikkert over snart... Det er jo kanskje litt naivt da men.
    Jeg har ikke fått time til kirurg enda. Tror jeg må snakke med han før jeg kan ta den endelige avgjørelsen. Men dette er ikke en enkel avgjørelse

Nå som cysten din er borte kan dere kanskje begynne å tenke på å prøve å bli gravide nå da eller? Er formen ellers bra? Ønsker deg lykke til iallefall
    Klem

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard En skikkelig nedtur i dag... Ang prøvesvar

Nå er jeg skikkelig frustrert! Jeg som trodde at nå gikk alt den riktige veien liksom.. Men så kommer hyper symptomene tilbake: Hjertebank, selv om jeg bruker 25 mg betablokk, skjelving på hendene, nærvøsitet, søvnproblemer, sulten hele tiden... :(

Dette er de nye prøvesvarene. Jeg har brukt 15 mg neoMercazole daglig, og 50 mcg Levaxin annen hver dag og 100 mcg Levaxin annen hver dag..

T4: 31
    T3: 12
    TSH: 0,03

Så nå er formen dårlig! Føler at jeg ikke fikser jobben. Enda jeg har halv sykemelding :(
    Så nå skal Neo økes til 25 mg, og Levaxin senkes til 50 mcg daglig. Samt betablokk skal økes til 50 mg igjen. Enda et forsøk på å hindre kjertelen i å produsere thyroxin selv.. Så vi får se nå da.
    Dette var for meg en skikkelig nedtur. Nå som vi skal ha påske ferie. Men skal nok klare å kose meg litt da. satser på at medisinene raskt senker stoffskiftet igjen.
    Dette ble langt..
    Takk for at du orket å lese mine frustrasjoner

Side 2 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
    Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 47
    Siste melding: 21-07-10, 21:50
  2. Helt ny med Graves sykdom
    Av Guri i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 20-01-10, 02:06
  3. Hyperthyreose og Hypothyreose på en gang???
    Av ArildF i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 26-08-08, 21:06
  4. Medfødt hyperthyreose igjen
    Av Majsa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 14
    Siste melding: 11-05-08, 12:07
  5. Diverse om Hyperthyreose
    Av Anne Ma i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-06-06, 00:20

Bokmerker