Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Føling?
Threaded View
-
02-04-07, 23:32 #2
jeg kan nok ikke forklare deg det siden jeg ikke har diabetes, men jeg har en lett form for føling innimellom.
det kommer gjerne om jeg har glemt å spise over lengre tid.
da blir jeg slapp, mister litt kontroll på kroppen. mister ting, blir svimmel, ør, snakker litt i ørska osv...
da MÃ… jeg få i meg mat, hurtigvirkende karbohydrater for å få opp blodsukkeret raskt + proteiner eller grovt korn/nøtter for å få et langsiktig høyere blodsukker. et typisk sånnt måltid er en litagomelk med jordbær og en tebriks med en karbonade inni. om jeg bare satser på hurtige karbohydrater går jeg rett i kjellern igjen etter en halvtime, og om jeg dropper sukkerbombemelka tar det flere timer før jeg er oppe igjen :(
jeg kjenner diabetikere og de beskriver begynnelsen føling omtrent slik som jeg har det...
jeg unngår dette veldig enkelt ved å spise hver 3. time, minst hver 4.
jeg putter sågodt som alltit proteiner inn i måltidet. det holder blodsukkeret der det skal være. på MEG i alle fall... helt til jeg glemmer meg igjen
håper du finner ut av det og at noen som faktisk har diabetes kan svare deg.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.

Svar med sitat
Bokmerker