Viser søkeresultater 21 til 30 av 36
-
29-03-07, 23:21 #21
Yvette: hehe...ikke spesielt mye aktiviete nei.
Baremei: Ja, jeg har en liten konspirasjonsteori, men vet ikke hvor interessant den er....Får ta den senere ihvertfall.
Men jeg tenkte på en annen ting. Ã… starte en ny organisasjon er antagligvis ingen god ide. Men jeg føler vi bør gjøre noe. Hva med å ta utgangspunkt i aktiviteten her på forumet? Kanskje det kan opprettes enn ny møteplass/underkategori hvor spørsmål som dette kan diskuteres, hvor man sammen kan skrive brev som sendes til f.eks NTF.....? De som har ork til det kan skrive brev, og de som ikke har det men gjerne vil, kan kopiere og sende, eller undertegne.
Det var bare en tanke.....
-
30-03-07, 00:21 #22
tror ikke jeg orker å være med på så mye, men vil gjerne gjøre det jeg orker
synes dette er et flott initiativ.
ang alternativet å starte foreninger, er det ikke umulig. har selv vært med på å starte interesseoranisajon i kommunen vår. det var masse jobb, men har blitt veldig bra
det er makt i å være mange og å skrike høyt. man blir hørt!
erfaringen min er også at politikere hører på oss foreldre når vi snakker selv. når vi lar helsepersonell prate for oss lytter de ikke av gammel vane....
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
30-03-07, 00:47 #23
Spennende diskusjon dette, med konspirasjonsteorier og det hele ;)
Synes dette forslaget ditt var veldig bra, pling:
Det at man er flere øker kanskje sjansen for å bli hørt? Og kan vi oppnå samarbeid med NTF, så er jo det det beste - vi er jo egentlig alle i samme båt.man sammen kan skrive brev som sendes til f.eks NTF
Ellers tror jeg det skjer noen endringer i NTF for tiden, så kanskje vi skal "gi dem en sjanse til"?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-03-07, 07:31 #24
Så bra at dere er positive. Jeg kan kanskje prøve å skrive et brev etterhvert, men det kan ta litt tid....
Jeg tenker at det er ikke bare NTF som burde få slike brev. Hva med Medisinstudienen? Den opplæringen studentene der får om stoffskifte er visst ikke veldig utfyllende. Begrenser seg til noen få timer undervisning så vidt jeg har forstått.
Og hvis vi virkelig skal engasjere oss (og adoptere amnestys sine brevskrivings metoder) hva med brev til leger og legeforeningen? Kanskje til aviser og tidsskrifter?
-
30-03-07, 07:32 #25
Så bra at dere er positive. Jeg kan kanskje prøve å skrive et brev etterhvert, men det kan ta litt tid....
Jeg tenker at det er ikke bare NTF som burde få slike brev. Hva med Medisinstudienen? Den opplæringen studentene der får om stoffskifte er visst ikke veldig utfyllende. Begrenser seg til noen få timer undervisning så vidt jeg har forstått.
Og hvis vi virkelig skal engasjere oss (og adoptere amnestys sine brevskrivings metoder) hva med brev til leger og legeforeningen? Kanskje til aviser og tidsskrifter?
-
30-03-07, 21:51 #26
pling - du har så mange gode tanker ;)
Noen av dem har vi vært inne på her før - mange ønsker å få gjort noe, men det er visst få eller ingen av oss som orker å få satt i gang noe.
Kanskje du er den vi har ventet på?
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-03-07, 22:37 #27
Hei Stine
Hehe...jeg er nok ikke den dere har ventet på....Jeg er ikke så kunnskapsrik som mange her inne, og jeg vet ikke om jeg er så flink til å se hva som bør gjøres akkurat, og ikke minst hvordan. Men jeg har fått litt mer energi etterhvert og jeg synes det er viktig å ikke godta alt dette som ikke er slik som det bør.
Jeg skal ihvertfall skrive et brev....
-
31-03-07, 19:41 #28
Hehe...nå her jeg skrevet til NTF. Venter spent på svar....
-
31-03-07, 21:24 #29
Spennende, spennende ;)
-
05-04-07, 12:31 #30
Har vært borte fra forumet noen dager.
Jeg er helt enig om det med nettsidene, at de er ille. Jeg vet fra dem at de har satt ned et nytt utvalg for å få til forbedringer. Tidsperspektivet de oppgir er at det blir senere iår eller i vinter.
I Faglig Råd er Omdal nå, som jo jobber på Balderklinikken og ikke er under Aker på noen måte.
De på Aker, thyreoideapoliklinikken, ivrere for tidligere diagnose og bedre behandling. De satte ned referaseområdet for TSH etter Hunt-undersøkelsen. De i Tromsø og flere andre fagmiljøer nekter å følge de nye retningslinjene, de vil vente til TSH er 10. Jeg synes dere skal kaste tomater og egg på dem, ikke på akkurat Koren og Bjøro og de andre på Aker som går foran med lavere TSH-grenser.
Jeg har hørt fra NTF at de satser på amarbeid og ikke vil ha noe bråk eller lignende med legene, fordi man da ikke kommer videre.
Husk at endokrinologene i USA er delt opp i fire foreninger, hvor bare den ene er for lavere TSH-grenser (nærmere 2) og de andre for 10 pga vanskene med medisinering, de er redde for at mange vil bli overmdisinert når man begyner å medisinere med en TSH på 2,5 og 3 og sånn. (Les på nett, de sier faktisk så)
Så det kan jo ikke være forventet at NTF klarer å trylle fram en enighet blant alle norske leger, når de har flere forskjellige syn i utlandet og i USA.
Det med Oftebro, er et annet kapittel. De er uenige.
Ã…ssen medisiner bruker han, forresten?
Lignende tråder
-
Skal det ta så lang tid?
Av Lillejenta i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-11-08, 16:40 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Skal opereres
Av Angelina i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 25-10-07, 17:33 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39
Svar med sitat
Bokmerker