Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid

Har dere sett det?
    Bente Bakke , den nye lederen , hun som skrev artikkelen ifjor om Omdal fra blderklinikken og Armour Thyroid, skriver mer om emnet, og Omdal er nå med i Faglig Råd for forbundet.
    Jeg synes det er spennede.
    Og de vil ha mere innspill og kommentarer om det. (Til bladet, altså)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Har dere sett det?
    Bente Bakke , den nye lederen , hun som skrev artikkelen ifjor om Omdal fra blderklinikken og Armour Thyroid, skriver mer om emnet, og Omdal er nå med i Faglig Råd for forbundet.
    Jeg synes det er spennede.
    Og de vil ha mere innspill og kommentarer om det. (Til bladet, altså)
    Hej Nora

Findes Thyra på Nettet? Hmm... har lidt svært ved at finde den
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har også litt vanskeligheter med å finne dette stoffet.....Hvorfor er det ikke tilgjenglig på nett....?? Hvorfor ligger det intenting om Armour på nettsiden till forbundet??? Noen som finner noe...? Ser ikke bor ifra at jeg overser.....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Veldig bra utgave av "Thyra", med bl.a. god leder av Bente Bakke:

"Kjære medlem! Det hender vi får tilbakemeldinger fra medlemmer som ikke er fornøyd med den jobben Norsk Thyreoideaforbund gjør. Kritikken går ofte ut på at vi vet for lite om behandling med Liothyronin (T3) og Armour Thyroid (naturlig T3 og T4 fra skjoldbrukskjertel til gris). Våre kritikere har helt rett. I likhet med de aller fleste leger, kan vi ikke nok om hva som kan gjøres for pasienter som føler at Levaxin (T4) ikke gir dem tilstrekkelig hjelp mot deres plager". I lederen gir hun videre uttrykk for at hun ønsker innspill fra medlemmene. Dette lover meget godt. Jeg vil oppfordre alle stoffskiftepasienter til å bli medlemmer! Saken vår får først gjennomslagskraft når vi er organisert. Det er 5500 medlemmer i forbundet og jeg tror det er 140 000 mennesker som har en stoffskiftesykdom i landet. Vi har ingen påvirkningskraft hver for oss.

Norsk Thyreoideforbund er en demokratisk organisasjon som medlemmene kan påvirke!

BLI MEDLEM I DAG!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei!
    Noen av oss har vel sett at www.stoffskifte.org har akkurat fått vekk den kjedelige splash-sreenen som man ble møtt med, og fått vesentlig informasjon om tyreoidea samt klikkbare linker til lokallag og andre linker på framsiden. Jeg har påpekt før at det burde være slik, og de har altså gjort noe, og jeg nesten hopper opp og ned av glede fordi de har begynt å gjøre noe.
    Jeg fikk beskjed av dem at de om en stund vil gjøre om nettsiden enda mer.
    Dere må vel komme med innspill til dem, ikke til forumet her, om hva dere vil ha på nettsiden.

Men det om Armour Thyroid og liothyronin som Bente Bakke skrev var veldig oppløftende, at det skjer noe og noen tar fatt i det.
    Det står også en artikkel skrevet av en i Trondhjem, hun som skrev om kombinasjonsbehandling i legetidsskriftet ifjor, og hun skriver nesten det samme, men kommenterer også videre om dette. Må lese det igjen for å kunne referere den rett, men den er interessant.

Videre fikk jeg vite at det er noen plasser ledig på yogakurset neste helg i Oslo. Se nettsiden.

Og de fikk inn et leserinnlegg i Aftenposten sist onsdag, men avisa redigerte vekk halvparten. Det har blitt veldig mye vanskeligere å få noe inn i aviser de seneste år. man må bruke lokalaviser nå, og de vil bare ha innlegg fra menesker som bor der hvor avisa holder til. ...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Vil støtte Jonis oppfordring til dere alle om å bli medlem av Thyriodeaforbundet!!!
    Jo flere medlemmer forbundet kan vise til, jo sterkere står det i forhold til helsemyndigheter, politikere, media osv. Forbundet var sterkt omdiskutert her for en stund siden, (det er jo til tider preget av å være et forbund for folk med en sykdom der tiltaksløshet er et av symptomene...) men nå skjer det altså positive forandringer! Og orker man å bidra til å gjøre forbundet sterkere ved å engasjere seg som medlem på andre måter så er det jo enda bedre.

Meld dere inn!!!
    Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid

Hei Anisa

Jeg har funnet Thyra (medlemsbladet til Norsk Tyroideaforbund) på nettet, men ser at du etterlyste dette for flere år siden...
    http://www.stoffskifte.org/502336

Lignende tråder

1. Armour Thyroid: Villedning av leger
    Av Joni i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 92
    Siste melding: 03-08-15, 07:44
  2. Føler meg frisk på Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 11-06-09, 17:58
  3. Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 27-08-06, 23:17
  4. Thyra-artikkelen om Armour?
    Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 23
    Siste melding: 16-06-06, 13:36
  5. Artikkel i Thyra om Omdal samt Armour
    Av nora i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 21
    Siste melding: 06-06-06, 02:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn