Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
12-03-07, 09:26 #3
Hej Nora,
Opprinnelig skrevet av nora
Jeg er også blevet testet mange gange i det offentlige system. Huden danner en slags beskyttelse, så priktests er ikke særligt pålidelige.
Kun én gang var der udslag på priktest for birk, græs, bynke og husstøv. Jeg deltog da i et forsøgsprojekt, der hed Astmaskole. Forsøgsprojektet indeholdt priktest, forsøgsmedicin, lungefunktionstest, masser af information og undervisning fra læger og den danske Astma- og Allergiforening om korrekt medicinindtagelse, krydsreaktioner med pollen fra andre træer og blomster samt madvarer, pollensæson med mere.
Det ser ud til at Yorktesten ligner ALCAT-testen. Samme fødemidler, samme priser, samme kliniske målemetoder. ALCAT testen er godkendt i USA og England. http://www.alcat.co.uk/Betalte selv for en yorktest, og d en er godkjent i england me jeg vet ikke om den dekkes, bare at resultatet er godkjent.
www.yorktestnordic.com eller noe sånt.
ALCAT testen foregår ved, at der bliver taget blod, som bliver dryppet ned i 100 reagensglas med de forskellige madvarer, hvorefter der sker en reaktion med blodet i reagensglasset, hvis der er madintolerance. Reaktionen kan måles i procent. Jeg tror nok, at reaktionen måles af maskinens følere. En føler pr. fødeemne. Resultatet kan skrives ud på computeren, så processen er mekaniseret. Jeg har selv set maskinen. Det ser meget enkelt ud.En på et annet forum fikk tatt en annen test i Sverige, tester både intoleranser og annet, de tok massse blod. kanskje de tester diverse matvarer med en dråpe meat mot en dråpe blod o g ser i mikroskop om man reagerer, men vet ikke.....
Om man så er god til at holde sin diæt og sætte sig ind i E-numre, krydsreaktioner osv. samt læse varedeklarationer på alle madvarer - det er spørgsmålet. Det er værd at forsøge, hvis man ikke har det godt.
Lignende tråder
-
allergi/matintoleranse og stoffskifte
Av tor31 i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 10Siste melding: 21-09-15, 23:47 -
Lavt stoffskifte og allergi i forhold til mat
Av NIMA i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 01-12-10, 23:50 -
Kviser og blemmene. Kan det være allergi??
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 5Siste melding: 29-06-07, 00:17 -
ALCAT test tester intolerance og ikke faktisk allergi
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 5Siste melding: 13-03-07, 11:40 -
ALCAT test tester intolerance og ikke faktisk allergi
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 5Siste melding: 13-03-07, 11:40

Svar med sitat

Bokmerker