Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Tykk hud på helene

Jeg har lest at huden vår blir annerledes av denne sykdommen , men hvordan?

Jeg har poser under øynene, og på helene er huden i det siste blitt veldig tykk. Får ikke filt den bort selv. Burde vel vært hos hudpleier, men det har jeg ikke råd til akkurat nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Det med tykk hud på helene kjenner jeg til ja ! Noen ganger så er den så tykk, så jeg bare kan dra av lange flak....
    Fotpleier er ikke noe jeg har tatt meg råd til heller, synes det går mye penger til balderklinikken og legen ellers, så jeg får heller ønske meg en time til burdsdagen min

Merker ellers at jeg lett kan få veldig skjellete, tørr hud, spesielt på bena. Bruker a-krem som har vært en vidunderkur for meg og min dårlige hud, bruker den forøvrig over hele kroppen og har ganske fin hud nå om dagen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jøsses er det pga dette også???
    det der med flakene kjenner jeg igjen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det med den tørre sprekkende huden på bena irriterer vettet av meg. Om jeg glemmer å smøre 1 dag, så ser jeg ikke ut.. :evil:
    Tørr på resten av kroppen også, men ikke så mye som på bena. Krem med mandelolje er det beste jeg har forsøkt.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg fant akkurat noe som virket kjempebra, "Shea bodyscrub" fra Bodyshop. Man bruker det til å gni inn kroppen i dusjen med litt vann og så blir huden helt fløyelsmyk etterpå. Det gjorde særlig underverker på de tørre leggene!

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    11

Standard

Sliter med det samme, rene "elefanthuden" som er tykk og sprukken.
    Tror nok at fotpleie er eneste utveien, da jeg har prøvd diverse kremer
    og skraping etter dusjing uten bra resultat.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Sett føttene i bløt en halvtime også fil og skrap, så vil du se at det fungerer veldig mye bedre
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det har jeg prøvd, pleide å virke før det, men nå virker det ikke lenger.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Har samme problemet her også. Har aldri gått til fotpleier fordi jeg rett og slett blir helt flau over de stygge føttene! Er 26, men har føttene til en 90-åring!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ikke vær flau over føttene dine du ! En fotpleier kommer ikke til å reagere på dem, de har sett det som er å se av "stygge" føtter.

Lignende tråder

1. jeg var ikke bare en tykk latsabb....
    Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 19-04-10, 21:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn