Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
07-02-07, 16:00 #1
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte? bør vi ta visse forhåndsregler? Blir vi sykere enn andre? Eller varierer det fra person til person?
Leste at influensa var på full vei til vestlandet, og det er allerede flere i kollektivet mitt som begynner å bli syke.. Håper virkelig at jeg slipper dette, er fælt nok med symptomene på lavt stoffskifte..
-
07-02-07, 16:17 #2
Tror ikke det virker anderledes på oss med Hyoptyreose. Men jeg må jo si at det virker som om alle infeksjoner i kroppen sitter i lenger hos meg. For eksempel; jeg var forkjølet med feber for ca 3 uker siden og jeg er fortsatt sliten og trett og tett i nesen. Før gikk en forkjølelse over på mye kortere tid. Så det kan vel være at en influensa vil ta lenger tid å få ut av systemet hvis du er skikkelig dårlig av Hypotyreosen.
Men må legge til at vi som har Hypotyreose ikke mister livslengde fordi om vi er syke. Så alvorlig er det nok ikke at man kanskje bruker legnger tid på å bli bra igjen.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-02-07, 16:29 #3
Jeg lurer på om vi kanskje har dårligere immunforsvar enn folk uten hypo? (eller andre sykdommer).
Jeg føler egentlig at jeg konstant går rundt med en forkjølelse... samt at jeg føler at om jeg endelig får en lett forkjølelse, så er den ikke så lett som de som er friske...
Men det er bare synsing fra min side... men hvem vet?
-
07-02-07, 16:34 #4
Jeg har alltid hatt det slik med influensa, at den sitter i kroppen i laaaaang tid etter jeg fikk det. Men det tror jeg har noe med at jeg har astma og allergi...
-
07-02-07, 17:01 #5
Hei !
Er akkurat ferdig med en kraftig halsbetennelse(14 dager siden) og merker at formen har falt litt tilbake, når det gjelder stoffskifte.Plutselig trøtt og sover mye i perioder. Pleier å ligge høyt ft4 ca 19,da føler jeg meg ok, men når jeg var syk var den på 15.....men det kan ogå være at jeg var sliten fordi jeg hadde lavt jern og d- vitaminer???
hias
-
07-02-07, 17:55 #6
på 3,5 uker har vi vært igjennom bronkitt,omgangssjuka,influensa,halsbetennelse.
ø.n.h legen jeg bruker sa at jeg hadde nedsatt immunforsvar pga hyperterose. det samme gjelder sikkert hypo og daHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
07-02-07, 18:48 #7
Jeg hadde også mange og lange forkjølelser osv før jeg fikk medisiner, men det har roret seg etter det. Så det kan jo ha noe med at når stoffskiftet er lavt så på virker det immunforsvaret??
Bra tema dette. Noen som har lest noe om dette??
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-02-07, 18:56 #8
Jeg må også si at ting har bedret seg etter behandlingen, men det er ikke optimalt. Så det kan jo ha noe i seg denne teorien
-
07-02-07, 19:10 #9
jeg tok vaksine i år fordi jeg de siste årene får svekket immunforsvar generelt, og når jeg da blir smittet en gang får jeg noen stykker til på kjøpet, rekker ikke å ta meg inn på samme måte som før....dessuten er det tyngre nå å være forkjølet enn før siden man har litt redusert energi fra før av.
Lignende tråder
-
Armour - hvordan virker det på meg?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 120Siste melding: 21-09-07, 18:31 -
Hvordan skille høyt stoffskife fra lavt på symptomer
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-12-06, 12:13 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55
Svar med sitat
Bokmerker