been there done that :evil:
svaret er nei!
du har INGEN økonomiske rettigheter.... :evil:

mitt eksempel:
jobbet som fjøsavløser samtidig som jeg tok opp artium og var nybakt mamma. jeg slet meg ut, og det gjorde sannsynligvis at Hypothyreosen, som jeg nettopp hadde pådratt meg, forverret seg dramatisk... :(

jeg ble sykemeldt fra jobben i 2 mnd og gikk denne tiden ut, men da jeg ville ha ny sykemld fikk jeg klar beskjed om at hvis jeg ville være syk fra jobb, måtte jeg slutte skolen.... evntuellt søke attføring....

siden min lønn var på ca 6000,- i mnd ( ved nesten full jobb ) og jeg da ville gått ned til 60% av dette ville jeg fått utbetalt 3600,- i mnd da ville jeg og familien gått konkurs og hadde mått selge huset uten tvil :evil:
siden min mann også den gangen var i full jobb hadde vi ikke fått fem øre fra sosialen for å spe på budsjettet :evil:

jeg valgte helsa og sluttet og jobbe og fortsatte på skolen.... jeg får jo bedre utbetalt av lånekassa enn jeg ville fått på attføring...

dette er skikkelig urettferdig; hadde jeg hatt to jobber; fx kjørt drosje og jobbet som hjelpepleier og fått problemer med å løfte tungt, ville jeg hatt muligheten til å bli sykemeldt fra hjelpepleier jobben, som jeg ikke kunne utføre, og fortsatt i drosjejobben.... sånn er det ikke når en av "jobbene" er å studere desverre