Viser søkeresultater 1 til 10 av 98
Tråd: ME og stoffskifte
Threaded View
-
22-01-07, 19:09 #14
Jeg hører også til dem som har en "tentativ" ME-diagnose fra fastlegen min. Jeg takket pent nei til henvisning videre da han lanserte den - jeg hadde allerede lest en del om diagnosen, og visste at det å få satt den innebar veldig mange utredninger og var et langt lerret å bleke. Dessuten finnes det dessverre pr. i dag ingen behandling for ME, så jeg så ikke helt vitsen i å utsette meg for dette... (Det hører også med til historien at jeg ikke kunne overlevd økonomisk på de trygdeytelsene jeg hadde krav på på den tiden...)
I ettertid har jeg tilfeldigvis i jobbsammenheng snakket med en spesialist som har jobbet mye med ME-pasienter, i samarbeid med dr. Nyland på Haukeland som regnes som en av landets fremste på denne sykdommen. Jeg fortalte henne i en bisetning at jeg har hatt svingende stoffskifte i flere år, og hun spurte tvert om jeg ikke hadde fått utløst en ME i bakkant av dette...? I følge henne er dette ganske vanlig.
Så det vil ikke forundre meg om mange her inne (som kanskje fortsetter å slite med symptomer til tross for optimal medisinering) har en ME-diagnose i tillegg.

Svar med sitat
Bokmerker