Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
-
30-12-06, 12:12 #1
Føler meg frisk på Armour Thyroid
Vil bare dele en gladmelding med dere: Har siden 7 september brukt armour thyroid for hypothyreose, har gradvis trappet opp til 2 grain. Bruker nå dobbelt så mye stoffskifehormoner som da jeg brukte levaxin.
Føler meg helt bra! Har noen surrete dager, men har funnet ut at det også henger sammen med menstruasjons syklus. Er litt distre og surrete som person...
Har ikke merket overdoserins symptomer i det hele tatt, da bare varmefølelse. Ikke hjertebank som med levaxinen. Sover også godt nå i motsetning til tidligere, pukkelen på nakken er nesten borte, pluss at jeg har gått ned 5 kilo. Absolutt høyere energinivå og livskvalitet! Anbefales på det varmeste!!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
30-12-06, 13:29 #2
Da får jeg hive meg på også, har brukt Armour siden oktober, og skal nå tilbake i 50% jobb, etter å ha vært sykmeldt i ett år.
Har også gått ned nesten 6 kilo, fått igjen energien, men hue henger igjen. Men satser på at det kommer det å.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
30-12-06, 13:55 #3
Re: Føler meg frisk på Armour Thyroid
Så flott med en gladmelding på slutten av året!
Opprinnelig skrevet av RIGG
Kan jeg få spørre deg om denne "pukkelen" har noe med stoffskifte å gjøre? Jeg her nemlig også noe som ligner på en liten pukkel. Men har aldri satt denne i sammenheng meg skjoldbrukskjertelen.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
30-12-06, 15:10 #4
Så godt å høre at det hjelper, for jeg har nesten lyst til å gi opp her jeg sitter. Har bare brukt Armour siden i slutten av november - men formen har siden da bare gått nedover
Vet jeg må gi det tid, men hvor lang tid tok det før dere merket bedring?? Tror nok kanskje jeg begynte med for lav dose også: 30 m g i 2 1/2 uker, så 60 mg i 1 uke, 75 mg i 1 uke og nå tar jeg 90 mg (1 1/2 grain).
-
30-12-06, 15:31 #5
Har forespurt fastlegen min om hun kunne skrive ut Armour,men nei da.Ser rett igjennom meg gitt.
Skulle like om ho tok seg en tur inn på forumet her og kikka.
Tror ikke Levaxin virker som det skal.Når jeg er overmedisinert så føler jeg meg tipp topp.Da har jeg gjerne spist 0,2mg.
En gang var det en Dansk doktor her som prøvde med 0,2 og 0,3 annen hver dag,men det var ingen endring.Er det ikke på tide å prøve noe annet da?Denne jula har vært fæl.Mitt nyttårs fortsett må være å få utskreve Armour.
-
30-12-06, 23:14 #6
Til Nett
For meg tok det ca. 3 uker før jeg merket effekt av Armour. Da brukte jeg 4 gain. Måtte ha det før jeg i det hele tatt merket noe som helst.
Til Lindalorrain
Det går an å bestille Armour på nettet dersom legen din fortsetter å være like vrang. Kanskje de skal fortelle legen det det kan hende han heller vil skrive det ut selv og ha litt kontroll med hvor mye du bruker enn at du må styre det selv.
-
31-12-06, 01:27 #7
Det ante jeg ikke.Ja det er vel best å prøve å sammarbeide med øvrigheta.Men tusen takk for tipset.Har hatt problemer lenge med motløshet og vektproblemer.Ikke enkelt når man ikke finner energien til å ta fatt på problemene. :(
Det er så godt å gå inn her på forumet og lese om andre i samme situasjon.
,det letter en hel del.
-
31-12-06, 01:35 #8
Det med pukkelen lurer jeg også på....er det oppe i nakken ? Altså over skulderblar i overgangen til nakken? Der har jeg hatt en kul/pukkel i mange år
Jeg er ny her men enda ikke fått påvisst noe galt med stoffskiftet. Har tatt blodprøver av stoffskiftet flere ganger de siste årene og fått til svar fra legen at de ser bra ut.
-
01-01-07, 20:13 #9
-
02-01-07, 11:37 #10
Pukkel og Armour
Ja pukkelen har med dårlig regulert stoffskifte å gjøre. Så og si alle med en dårlig fungerende kjertel har denne "humpen". Har spurt fysio og kiropraktor om dette, de bekrefter at dette området har med thyreoidea funksjonen å gjøre og at det er vanlig, men at det ikke er noe å gjøre med dette. Har nå til min store glede og overraskelse funnet ut at bare stoffskiftet funger som det skal, krymper den betraktelig (: Kjekt for alle oss som liker å sette opp håret å gå med bar nakke, uten å føle seg som ringeren av Notre Dame (:
Til dere som ikke får prøve Armour: Først og fremst: Skift lege. Skriv deretter ut mye informasjon om armour, fortrinnsvis fra legesider (da legene har lite tiltro til forum og alternative internett-sider), lever informasjon før timen og skriv et brev som du legger ved. Jeg skrev en lang avhandling om livet etter hypothyreosen. Der jeg resonnerte meg fram til at mine verdier av T3 som låg i laveste referanseområde viste at jeg trengte litt ekstra T3 fremfor mer levaxin. Viste også til at jeg nesten følte meg verre enn før med tanke på symptomer som obstipasjon, nedsatt tankevirksomhet, kulde fornemmelse osv.. Skrev på slutten at dersom legen ikke ville forsøke med armour, ba jeg om henvisning til Haukeland sykehus, der en Dr. Holm bruker Armour i sin behandling.
Jeg skiftet lege en gang, ble kjempeskuffet over min nye lege for at hen ikke engasjerte seg mer i mitt case. Fikk trumfet igjennom armour med en sterk følelse av at han mente det var ren placebo effekt..Irriterende. Og ingen oppfølging eller interesse fra legen sin side. Har målt verdier to ganger på eget initiativ.
Har fått time hos spesialist i indremedisin i Ã…lesund etter å ha vært innom Medi 3 i fortvilelse over manglende hjelp før jeg startet på armour. Har fått time, men føler meg så bra at jeg lurer på å avbestille timen! Eller gå til timen bare for å meddele at jeg har gått fra å være en tutalt intet- fungerende, sliten mor til å være full av livsglede og glede meg over hver dag kroppen og hodet fungerer! Bare for å kanskje hjelpe andre i samme situasjon til å få et velfungerende, godt liv. Lykke til !Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
Lignende tråder
-
LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 06-07-07, 18:52 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Hvor får vi Armour/natural thyroid fra?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 31-05-07, 16:15 -
Ikke lenger helt frisk på armour...):
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:15 -
Armour Thyroid
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 27-08-06, 23:17
Svar med sitat
Bokmerker