Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
23-11-06, 21:23 #1
Trening (jogging) med hypo
Blir frustrert. Jeg er ikke inne i noen god periode. Har sikkert vært dårlig i en måned nå. Jeg er en periodeslanker til jeg mister motivasjonen. Det er nå så. Jeg har hatt 9 løpeturer på 11 dager nå. Synes det er ganske bra. Kiloene går av ser det ut til. Det som plager meg er at jeg ikke tåler noe som helst før beina sier stopp. Jeg har hørt utallige forklaringer om at det gjerne er slik når man er overvektig og i dårlig form.
Blæææ! Vet nå ikke om jeg er i dårlig form. Overkroppen føles frisk og fin og klar til å gi litt. Beina streiker og jeg kjenner en smerte midt inni leggbeinet virker det som. Omtrent ved sokkefestet. Er det ikke der så får jeg krampetendenser under foten. Det binder seg totalt og det føles som om skoene er altfor små selv om de ikke er det. Alt for at jeg ikke skal ta ut maks. Så da jogger jeg i gåtempo etter en stund, jeg er ikke andpusten og kanskje ikke en gang svett. Utrolig frustererende å kjenne at det bare er en eller annen kraft som mangler for at man skal få tatt ut alt.
Hva kan man gjøre med det? Føler at levaxin kan ta det vekk. Går på riktig dose nå tror jeg. Men samtidig har jeg en feeling av at levaxin ikke river skikkelig tak siden jeg føler meg utbrent og ingenting gleder noe spesielt. Spiser også rett for tiden. Lavkarbo til en ganske stor grad. Ikke helt ekstrem siden jeg ikke har så mye overvekt og heller ikke har satt meg noe mål om hvor mye jeg skal ned. Det ser derimot ikke ut til å hjelpe noe som helst å spise sunt. Tvert imot skriker kroppen på fet mat når jeg føler meg sliten og utbrent. Jeg overser det og i det siste ser det ut som om suget er på vei vekk.
Jaja. Hovedpoenget er at det må være mulig å kunne trene uten å føle smerte og være i stand til å ta ut alt. Noen som kjenner seg igjen? For øvrig må jeg si at jeg har slitt med dette i 10 år så det er ingenting som går over med tiden eller en strekk eller en annen vanlig skade.
For øvrig er det ike akkurat meg å jogge i gåtempo og ta cooper-testen enda tregere enn gjengen i "Et lettere liv". Med all respekt å melde anser jeg meg som sprekere enn hva de var.It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)
-
23-11-06, 21:34 #2
Kjenner meg veldig igjen i det med å ha lyst på fet mat når jeg har dårlige perioder.
Er du sikker på at det ikke er noe galt med bena dine? Eller at skoene du bruker ikke er riktige for dine ben. ? Kramper under bena kan skyldes mangel på magnesium.
Beundrer deg noe enormt for at du klarer å jogge jeg.
-
23-11-06, 21:42 #3
Vet ikke hvordan jeg gjør det. Jeg bare går og går. Drit i smertene eller hva jeg sier til meg selv. Har skiftet sko flere ganger. Vel når bena mine kanskje en gang er bra så kjenner jeg noe greier på nedre del av magen. En eller annen alternativ "terapeut" mente det kunne være nyrene som strålte noe til et punkt der. I sjeldne tilfeller føles også ryggen ganske rar. Som om den er slått litt med slegge i nedre deler.
Men okay. Man får vel ha et åpent sinn og gå i dialog med "du er deppa" folkene og se om de kan sjekke bena mine. Antageligvis kommer de vel frem til at det er imaginært og at jeg er hypokonder. Akkurat som om jeg har noen interesse av å være det.
Om ikke annet. Tok noen situps for første gang på over et år. Gangsperren i magen kjennes faktisk bra. Føles som om jeg har tatt meg ut for en gangs skyld. Og det er en god følelse. Kanskje de der endorfinene som de maser så mye om også kan gjelde for meg.It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)
-
23-11-06, 21:47 #4
HEI.
Går selv på en karbohydrat redusert diett. 3-4 små porsjoner m natur ris og 2 halve GROVE GROVE skiver pr dag, min max karbo mengde pr dag.
Det som du må huske er: Fett MÃ… DU SPISE, det er slankende. Det holder hormonbalanse og fett-forbrenningen oppe.
Meierismør, oljer(kaldpressede), kokkosfett, sjokolad m 86% kakao, litt fetaost.
Fett trigger fettforbrenningen, når du spiser lite karbohydrater blir du ikke fet av litt fett.
Kalori telling er tull, personlig har jeg aldri spist mer kalorier enn nå, men så lenge jeg spiser lite karbo og spiser fett, kjøtt,fisk,egg eller grønnsaker isammen m mine små karbo-porsjoner går jeg nedd i fett prosent, selv om kalorimengden er større en før.
NØKKELEN ER INSULINUTSONDRING; LAGRINGS HORMONET.
og det blir trigga av karbohydrater.
SKei ut m rødvin og to porsjoner en dag i uka m karbo mat kan man tåle etter noen måneder om man holder dietten strengt. Da får man ikke kick på karbo på samme måte, insulin utsondring har blitt mer kontrolert.
Lykke til
mvh
TORHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
23-11-06, 22:07 #5baremei Gjest
Jeg er helt enig i at du sannsynligvis trenger mer fett. Vi trenger fett. Etter det jeg har fått med meg trenger vi nesten ikke animalsk fett, men plantefett, noe rødt kjøtt (inneholder ting vi trenger, ja, og som ikke er så lett å få fra andre kilder) og trege karbohydrater.
Og når du trener så mye som du gjør ville jeg anta at å styre unna snop, loff og brus og denslags bør være eneste tiltak du behøver å tenke på.
-
23-11-06, 22:12 #6
Har jo omega balans og noe annet omega 3-6-9 greier (linomega) stående i kjøleskapet. Klarer ikke å ta det jevnlig. En periode likte jeg smaken og digget å få det fettet i meg, men det kjennes ikke ut som om det er vits i å ta det jenvlig. Får vel begynne igjen. Spiser mandler, oliven og pinjekjerner til tider, men det kjennes ikke så bra nå. Litt for mye søtsug ennå. Men det virker jo som jeg er på rett vei. Ble litt happy av det. Spørsmålet er bare hvor tynn jeg klarer å bli før motivasjonen forsvinner helt og jeg blir likegyldig til alt. Takk for tips!
It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)
-
23-11-06, 22:29 #7
Jeg skal kose meg med meierismør jeg. Har ikke hatt samvittighet til å bruke det før.
-
24-11-06, 00:31 #8
chino - hvis du tar eg søk på kramper så vil du finne at det er skrevet litt om det. n`Finn har nevnt det mange ganger.
Jeg har ikke ork til et søk nå. Sent. Lykke til!
Kan legge til at jeg trener selv også - og mange her inne. Kanskje du finner noe om det også.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-11-06, 12:03 #9
Heisann Chino,
Må også si som allerede sagt: jeg misunner at du kan løpe!
Det har jeg ikke gjort siden jeg spilte håndball i 13 - 14 års alderen
Jeg har ridd mye hest i livet... frem til ett par år siden. Da hadde jeg ingen tilgang på hest lenger... så da ble det ett liv uten mye sportslige aktiviteter.
Jeg har hatt diagnosen min i nesten 2 år nå, og har endelig kommet så lagt at jeg føler meg bedre enn på lenge.
Midten av september i år begynte jeg å trene i et medisk trenings studio. Der har man oppsyn av fysioterapeuter og sportsterapeuter. De lager ett trenings program. Ved siden av fitness så kan du også gjøre aerobics, spinning og pilates.
Jeg trener nå 2 ganger i uka med fitness, og en gang med Pilates (det er utrolig tøfft for kroppen, men det funker).
Jeg går også til fysioterapeut (samme sted) 1 gang pr 1.5 uke. Dette har gjort undre for meg! Har hatt mye tøys med bena mine. Men nå går jeg permanent tapet rundt begge anklene for å rette opp beina mine. Dette har jeg gjort nå i over 1 måned. Og det funker.
Har ikke følt meg så aktiv på lenge lenge lenge! Kanskje du burde spørre om fysioterapi også??
Jeg har aldri før møtt en person innenfor helse industrien som har lyttet så mye til meg før... før jeg da møtte fysioterapeuten (om jeg da ikke regner med spesialisten som diagnoserte meg
).
Han fortjener jule gave fra meg :P
-
25-11-06, 01:25 #10
Jeg hadde slike "kramper" ilinger under føttene før Levaxinen begynte å "virke". Jeg trodde det kanskje kunne være karpal tunnel syndrom (skrives nok ikke slik), men det forsvant som sagt av seg selv.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening og puls
Av bambi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 23-03-07, 19:15 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
trening er dyyyyrt
Av nemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 8Siste melding: 12-05-06, 08:56
Svar med sitat
Bokmerker