Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Lavt blodtrykk
Threaded View
-
20-11-06, 09:36 #7baremei Gjest
Lakrisrot stimulerer binyrene, bare så det er sagt. Kan være bra enkelte ganger, men store mengder lakris kan være litt skummelt. Man får kjøpt lakrisrotkapsler på helsekosten.
Jeg har forsøkt å få tak i ekte lakris både på apotek og helsekost, men det selges visst ikke lenger. Skal prøve Svaneapoteket - er det noen som har er det dem.
Jeg var selv plaget av lavt blodtrykk lenge, det laveste var 80/40, vanligvis har det ligget og vippet under 100/50.
Kjerringrådet fra legen var: drikk mer vann, spis mer salt og ta en kopp kaffe eller to ekstra (jeg drikker ganske lite kaffe, 2-3 kopper om dagen).
Så kjøpte jeg salttabletter, siden jeg ikke orker mer salt i maten, konfererte med legen som sa det var greit å ta 1-2 pr. dag. Det fører automatisk til tørste, så man drikker mer.
Det er den eneste metoden som har fungert for meg - da stopper salthungeren og jeg slutter å kjøre karusell og slipper følelsen av at jeg kommer til å deise i gulvet hver gang jeg reiser meg eller bøyer meg.
Nå som stoffskiftet er riktig behandlet har også blodtrykket blitt mye bedre, og jeg ligger på ca 110/60. Og det er greit nok.
Dessuten sier legen at vårs med lavt blodtrykk lever myye lenger enn de fleste.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Blodtrykk
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 24Siste melding: 19-09-07, 11:10 -
Høyt blodtrykk???
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 13-06-07, 08:42

Svar med sitat
Bokmerker