Lakrisrot stimulerer binyrene, bare så det er sagt. Kan være bra enkelte ganger, men store mengder lakris kan være litt skummelt. Man får kjøpt lakrisrotkapsler på helsekosten.
Jeg har forsøkt å få tak i ekte lakris både på apotek og helsekost, men det selges visst ikke lenger. Skal prøve Svaneapoteket - er det noen som har er det dem.

Jeg var selv plaget av lavt blodtrykk lenge, det laveste var 80/40, vanligvis har det ligget og vippet under 100/50.

Kjerringrådet fra legen var: drikk mer vann, spis mer salt og ta en kopp kaffe eller to ekstra (jeg drikker ganske lite kaffe, 2-3 kopper om dagen).

Så kjøpte jeg salttabletter, siden jeg ikke orker mer salt i maten, konfererte med legen som sa det var greit å ta 1-2 pr. dag. Det fører automatisk til tørste, så man drikker mer.

Det er den eneste metoden som har fungert for meg - da stopper salthungeren og jeg slutter å kjøre karusell og slipper følelsen av at jeg kommer til å deise i gulvet hver gang jeg reiser meg eller bøyer meg.

Nå som stoffskiftet er riktig behandlet har også blodtrykket blitt mye bedre, og jeg ligger på ca 110/60. Og det er greit nok.

Dessuten sier legen at vårs med lavt blodtrykk lever myye lenger enn de fleste.