Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard Gode endokrinologer i Oslo?

Hei!

Blir skremt av å høre at der finnes endokrinologer som vil tjene penger på pasienter og feilbehandler de :-( Har selv blitt feilbehandlet av en privat tannlege som nesten klarte å ødelegge kjeven min fordi han tjente masse penger på slike som meg. Ble heldgvis reddet og etter 2 år nesten bra igjen på det området.

Er det noen som kan anbefale noen endokrinologer som de har hatt god erfaring med i Oslo?

Tusen takk for svar!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har vel gått igjen tips om Balderklinikken eller Oftebro her på forumet. Privat dette da, men kanskje verdt det? Ta et google-søk.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

De på Aker i poliklinikken er de beste, ikke de på avdelingen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard

Hei jenter og tusen takk for svar :-)

Jeg fikk endelig snakket med legen idag som skal henvise meg til aker selv om det kan ta noen måneder...

Yvette, forstod ikke helt hva du mente: at poliklinikken er bedre enn de på tiroidesenteret på Aker?

Legen ville også sende henvisning til Spesialistsenteret i Pilestredet :
    http://www.spesialistsenteret.net
    da hun trodde jeg kanskje kom raskere inn der, kanskje innen noen uker...(spesialistsenter i indremedisin og endokrinologi)

Vil dere tro at Balderklinikkn er bedre? Det ser ikke ut som om de har Endokrinologer der ifølge web...

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av MB
    Legen ville også sende henvisning til Spesialistsenteret i Pilestredet :
    http://www.spesialistsenteret.net
    Gå gjerne dit, men pass på og ikke la deg overtale til å tro at du er frisk om de skulle si det og du mener motsatt. Jeg var der for noen år siden, og fikk høre at jeg var uforskammet frisk og at det nok satt i hodet mitt. Aldri har jeg grått hele veien fra legen før, men det gjorde jeg den dagen. Jeg var hos Johan Halse, som generøst tilbød meg "et par timer for å snakke om saken, selv om jeg egentlig er ganske opptatt". :twisted:

Det ble siden bevist at han tok grovt feil, men jeg skulle gjerne vært erfaringen foruten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av MB
    Yvette, forstod ikke helt hva du mente: at poliklinikken er bedre enn de på tiroidesenteret på Aker?
    Var ikke jeg som sa det, men det spiller ingen rolle. nora vet hva hun snakker om.

Jeg nevnte Balderklinikken fordi det er blitt skrevet mye om den i forumet. Hvis du bruker søkefunksjonen her så finner du nok en del treff. Lars Omdal er vel den legen der som er mest profilert når det gjelder stoffskiftesykdommer. Han har også hatt innlegg i Thyra-bladet som utgis av Norsk Thyreoideaforbund.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

jeg mente poliklinikken vs. sengeposten....

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    24

Standard

Uff, det er forferdelig å bli behandlet slik av en lege når man selv vet at noe er galt - heldigvis at du fikk hjelp etterpå.

Men nå ble jeg rimelig skremt da jeg har sett at han er en av de to enetse endokrinologer der...som betyr at det er stor sjanse for å havne hos han...vet ikke om jeg orker flere leger som ikke tar en på alvor...kanskje det er bedre å være sengeliggende helt til jeg kommer inn på Aker...hmm

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Bodø
    Meldinger
    12

Standard Svar til MB

Kjære MB.
    Jeg vil absolutt anbefale Balderklinikken.Der får du ihvertfall svar på prøvene seriøst.Jeg har vært gjennom hele kostebinderiet snart med endoer,og det eneste jeg er bydd av hjelp sålangt er aktiv dødshjelp.
    Les min historie,så skjønner du hva jeg mener.Jeg skal tilbake til Balderklinikken nu,har tlf imorgen 15.nov.Der kan de stille diagnose ut fra prøvesvar og symptomer.og tar deg på alvor.Så får vi håpe på å komme videre derfra.Lykke til videre!Stå på!Masse hilsen fra Bjørgunn.l
    Min søster Bjørgunns (skrekk)historie!!!!!
    Ingen kjenner dagen for sola går ned.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Bodø
    Meldinger
    12

Standard Hei igjen MB

Kjære MB!
    Glemte å fortelle at jeg også har dårlig erfaring med Pilestredet Park Spesiallistsenter.Var der to ganger høsten 2003 både hos Gunnar Ã…sen og Johan Halse.Jeg var henvist dit av Dr.Lars Omdal ved Balderklinikken.
    Gunnar Ã…sen sa at jeg hadde ME,Johan Halse sa at jeg var plattfot til tross for at føttene hadde vokst allerede da.Og jeg hadde fått påvist svulst i Hypofysen.Ellers var det bare overgangsalderen!Ingen fra Balderklinikken skulle komme å fortelle dem noe,vi jobber ikke på samme måte ble det sagt.Jeg har i ettertid fått papirer fra spesialist på ME,hvor det utrykkelig står at dette ikke skal brukes som utelukkelsesdiagnose!Alt annet skal være sjekket ut!
    Så enda en gang,LYKKE TIL VIDERE! Hilsen Bjørgunn.
    Min søster Bjørgunns (skrekk)historie!!!!!
    Ingen kjenner dagen for sola går ned.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Gode bøker å anbefale?
    Av trude.lutt i forumet Biblioteket
    Svar: 2
    Siste melding: 23-06-08, 17:37
  2. Endokrinologer, tror de på oss?
    Av Snusmumrik i forumet Endokrinologer
    Svar: 8
    Siste melding: 06-12-07, 20:05
  3. ERFARINGER FRA ENDOKRINOLOGER I ROGALAND?
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-10-06, 13:03
  4. Dyktige endokrinologer andre steder i landet?
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 2
    Siste melding: 13-07-06, 21:23

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn