Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Hybrid View
-
12-11-06, 02:09 #1
Ja, min venn, du har som alltid hodet på rett plass
Her er du inne på noe meget vesentlig. Det er også noe av dette som gjør det vanskelig for meg å lese de engelske tekstene. Jeg blir så stresset og forvirret av alt det krimskramset som flyter rundt forbi. Men fikk jeg tak i ei god ordbok og satte meg til å oversette tekster ord for ord, så skulle jeg vel få til en delvis oversettelse, i alle fall. Gjorde sånn når jeg tok en EDB-utdannelse og det var begynt å skorte på engelsk-forståelsen, samt mye ukjente data-ord. Gikk fint det - bra resultat på eksamen!For meg er det ofte det å være sikker på troverdigheten av artiklene som er vanskelig. I statene er det jo reklamer over alt.
Så da måtte vi f.eks. gjøre det slik:
1. Finne ut av store, viktige temaer som vi ville gå ut med til media og i legepakker.
2. Sammenfatte relevant tekst, formulert best mulig - forståelig, ikke mer enn nødvendig m.m. Oversiktlig. Mest mulig korrekt språk. Viktig å stå fram som troverdige.
3. Finne gode og pålitelige kilder som underbygger våre påstander i tekstene. Her må vi diskutere med hverandre. De jeg finner, er de til å stole på? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvem kan avgjøre hvor gode kildene er? Noen har nok god erfaring med slikt. Er enig i at reklame trekker ned troverdigheten.
4. Komme med våre pasienthistorier som underbygger det vi allerede har funnet. Da kan de som vil stå fram offentlig gjøre det, og de som vil kan si sin mening via sitt nick. Troverdigheten øker nok jo flere som gir seg til kjenne.
5. Dobbeltsjekke - eller hva det heter - kontrollsjekke... hverandres tekster. Alle kan jo gjøre feil, og kanskje spesielt oss hypo'er m.m. Supplerende opplysninger, forslag til endringer, noe som bør fjernes? Selv skriver jeg alltid alt for mye. Har problemer med å finne rette ord, gjøre meg forstått, så jeg forklarer visst ting på flere måter.
Skal vi ha en avstemming om hvilke temaer vi skal ta opp? Eller kan folk først skrive om hva de vil, og så oppsummerer vi det mest relevante og i store, dekkende temaer når vi etterpå ser hva som er blitt resultatet?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hei alle sammen
Av Frustrert i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 11-05-08, 15:15 -
Hei alle sammen, jeg er ny.
Av belit i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Hei alle sammen
Av litaogslita i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 17-05-07, 21:59 -
Hei alle sammen.
Av munch i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 20-04-07, 13:12

Svar med sitat
Bokmerker