Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7

Standard Hei alle sammen, jeg er ny.

Jente ( dame er det vel heller når jeg nå har nådd denne alder.....), 35 år, samboer og en liten rampegodgutt på snart 2 år.
    Bor i Oslo.

Jeg begynnte på 25 Levaxin i april, da var visst stoffskiftet mitt lavt.

Jeg har sjekket stoffskiftet en gang i halvåret de siste 3 årene, for da fant de knuter i halsen min. Jeg hadde da en litt forstørret skjoldbrukskjertel, men knutene var så små så jeg har aldri tatt noen prøver av dem direkte.

Symptomer fikk jeg etter fødsel for snart 2 år siden. Men jeg trodde det var fødselsdepresjon, og tenkte at jeg skulle greie å kjempe meg ut av det på egenhånd. Derfor gikk det helt fra fødsel til nå i april før jeg sjekket stoffskiftet igjen, og jammen var det ikke lavt.

Det oppklarer en hel del for meg-

Sliten og utkjørt av ingenting
    Gikk OPP i vekt etter fødsel - selv om jeg ikke spiste noe særlig
    Frøs hele tiden, var iskald på ben og hender uansett hva jeg tok på meg eller gjorde
    Sov veldig dårlig - i perioder ingenting
    Fikk ikke til å amme, dårlig utdrivingsrefleks og for lite melk - ikke mulig å øke
    Null libido, den mangler fortsatt desverre
    Ikke noe betydde noe, og alt var mas og ork
    Vondt i rygg og nakke, ikke slik jeg vanligvis er plaget med, mer verk i muskler på en måte sår. Og veldig stiv i ledd til tider.
    Hodet fulgte ikke med - jeg datt av min egen tankerekke - og ut av andres setninger når de pratet til meg.
    Mye vondt i hodet.

Jeg har nå øket fra 25-50-75 og er i dag på 100 Levaxin.

Har fått etter få dager en skikkelig opptur på medisinen, plutselig oppdaget verden igjen, vært glad og fornøyd og vasket hus og vært en liten Duracell-kanin igjen, slik jeg pleide.
    Så har effekten dabbet av tydeligvis - så jeg er på tur nedover igjen når jeg drar og sjekker hos legen 1 gang i mnd.

Legen sier jeg lager antistoff mot egen skjoldbrukskjertel, derfor er jeg blitt syk i den og den produserer ikke nok til meg. Hun ville sette meg på medisin før den takket helt for seg, for hun syntes ikke jeg kunne gå rundt så sliten og utenfor med en toåring hjemme og i full jobb daglig.
    Det er jeg veldig glad for at hun gjorde - jeg håper at jeg kan bli helt frisk igjen.

Jeg har ikke vært flink til å lese meg opp på denne sykdommen , men skjønner av hva jeg leser her inne at det muligens ikke er så enkelt som legen sier piller = frisk. Jeg må ta litt tak i dette selv og følge med og lære.

Siste prøve i begynnelsen av juli var:

S-FT4: 15,7
    S-TSH: 0,73

Jeg fikk da beskjed om å øke fra 75 til 100 Levaxin. Ingen opptur denne gangen, vondter i rygg og nakke, søvnproblemer og depresjon-følelse. Masse trøtt og sliten, fryser osv.....

Så det blir spennende å se hva prøvene jeg skal ta i august sier. Jeg må vel muligens be dem om å ta litt flere prøver av meg, for jeg ser at dere andre tar fler enn de to jeg har fått svar på.

Jeg er veldig glad for at jeg fant dere her inne, har lest endel og fått satt mye av ting jeg har grublet på inn i "stoffskifteboksen".

Jeg har hatt problemer med å forklare for de rundt meg hvordan jeg har det, og det har vært vanskelig etter at jeg begynnte på medisin også.
    - Skulle jo fikse alt, ikke sant? Men så ble det heller skikkelig karusell - opp og ned og opp igjen.

Jaja, det ordner seg nok til slutt. God bedring til oss alle!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Velkommen inn til oss Masse å lese og lære. Og folkene er hyggelige også... ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen her på forumet. Håper at du føler deg bedre etterhvert.

Lignende tråder

1. Hei alle sammen
    Av JS i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-11-07, 23:16
  2. Hei alle sammen
    Av litaogslita i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 17-05-07, 21:59
  3. Hei alle sammen!
    Av zeena i forumet Presentasjoner
    Svar: 5