Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 49
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: Anisa fra Danmark :-)

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ja, det er noget skidt... at have to sideløbende hormonkrige udspille sig i kroppen på en gang.... jeg har løst det ene problem ved at kræve et hormontilskud og fandt selv frem til et præparat, der ikke giver spændinger, vægtøgning og vand i kroppen... Præparatet hedder Angemin fra Schering og indeholder kun halvdelen af den hormonmængde de fleste andre præparater indeholder.... man kan droppe angsten for brystkræft. Det er kun rene østrøgenpræparater, der giver en minimal stigning i risikoen. Kombinationspræparater er risikoneutrale + giver en forhøjet resistens mod tyktarmskræft... ikke så værst, da det er lidt sværere at føle sig til en knude i tyktarmen end i brystet (galgenhumør )

Det bedste af det hele var, at de plager der skyldtes overgangsalderen forsvandt og dem der er tilbage - ved jeg er stofskifte. Lægerne er også holdt op med at lægge skylden på overgangsalderen for alt, så noget ekstra godt er der sket som følge af, at jeg besluttede mig for hormontilskud.

Men alt i alt er jeg selv ikke så fokuseret på overgangsalderen som jeg er på stofskiftet. Det er stofskiftet, der kan tage min menneskelighed fra mig i den sidste ende - så det er her jeg satser mest.

Hvordan går det så med dig? Har du fundet ud af hvad skyldes overgangsalderen og hvad - stofskiftet? Det er ret så nødvendigt at tage fat i det først.... ellers kan man blive ved med at fare fra det ene punkt til det andet og med dette udgangspunkt er det meget svært at få ørenlyd hos de, i forvejen smådøve læger. Hvis de kan slå tingene hen med henvisning til overgangsalderen - gø de det gerne. Det skal de ikke have lov til!
    Jeg har vært alenemor bestandig. Han er 26 år nå og greier seg fint han også - selv om han bor hjemme ennå.

Overgangsalder og hypothyreose: Har vært medisinert med Levaxin i nesten 2 år. De siste 3 mndr med Armour. Har ikke så mange plager ifbm dette egentlig. Vektøkning var det som var mest påfallende.

Jeg fikk plagsomme hetetokter - for ca 2 år siden det også. Menstruasjonen ble uregelmessig og er helt borte nå. Jeg har i lang tid smurt meg med Progesteronkrem og DHEA-krem. Begge handlet her:

http://www.h-by-m.com/

Hetetoktene forsvant som ved et trylleslag. Men jeg aner ikke hva jeg holder på med. Legen min liker det ikke og gynekologen vil gi meg preparat med østrogen og gestagen, men det vil jeg ikke ha!

Så jeg vet ikke helt om jeg bør sjekke noe spesielt? Føler vel at jeg "henger litt i løse luften". Mye hormonsprett på samme tid, og alt henger sammen. Så det er litt av et puslespill det hele. Jeg føler ikke at jeg er så hardt rammet. Synes det er så mange mye mer tragiske skjebner her på dette forumet. (Klager mest over søvnproblemer jeg, men det hører ikke til her).
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Legen min liker det ikke og gynekologen vil gi meg preparat med østrogen og gestagen, men det vil jeg ikke ha!
    Hmm... Lad bare lægen og gynækologen om det. Du skal selv holde fast ved, hvad du har vurderet som værende bedst for dig! Basta! Du har nok at se til selv uden at skulle påføres yderligere tvivl fra lægerne.

Også jeg havde brugt ProgestaCare med en meget god effekt. Desværre gik jeg hen og blevet allergisk over et eller andet i cremebasen - og var så nødt til at afbryde :(

Måske er du ikke hårdt ramt, efter eget udsagn, men alligevel søgte du og fandt dette sted.... gudskelov

Men ellers kan vi tage det hen ad vejen... som det nu udvikler sig. Under alle omstændigheder er en sammenblanding af overgangsalderen og stofskiftesygdom, eller stofskiftesygdom og depressive tilstande - en yndet sport for mange læger og derfor er det meget fint, at man kan holde kontakten herigennem, når og hvis man selv kommer ud for een af slagsen...

Og nu siger jeg også godnat. Jeg kan ikke klage over søvnproblemer, ikke i dag i hvert fald....
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Koselig å "prate" med deg Anisa!

Ja jeg fant dette forumet, og takk og pris for det! Jeg visste ingenting om hypothyreose da jeg fikk diagnosen for 2 år siden. Jeg skjønner at jeg har gått med det i mange år. Kjenner meg igjen i mange av symptomene, men siden jeg har treningsork og treningslyst så tror jeg kanksje at jeg er rimelig bra.

God natt til deg også (som sikkert blir god dag), og takk for hyggelig og morsom g`natt-hilsen!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Velkommen Anisa !
    Det var mye som har skjedd deg i ditt liv og du har nok mye å bidra med her på forumet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    30

baremei Gjest

Ble du borte, Anisa?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Ble du borte, Anisa?
    Jeg takker for hilsner og ønsker selv alle den bedst mulige december med lidt ekstra energi og juleoplevelser...

Og nej baremei, jeg er ikke væk. Jeg er bare gået i hi nu, hvor min sygdom øjensynligt igen sætter fart på alle de dårlige sider på en gang. Derfor har jeg ikke overskud nok til at være med til at hjælpe andre...

Ha` en god december og god bedring til alle.

Held og lykke og tak for hjælpen.
    Sist endret av Admin; 24-01-09 kl 08:46 Begrunnelse: På anmodning "dødt" link fjernet
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Det danske forumet er på netdoktor.dk, ikke sant?

Hvordan går det med Thyroid (lik Armour Thyroid) som et apotek skulle begynne å lage? Mener det var Glostrup apotek.

nora

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Anisa fra Danmark :-)

WOW! Glemte alt om denne præsentation og har ikke svaret rettidigt på noras spørgsmål. Det er noget sjusk
    Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Det danske forumet er på netdoktor.dk, ikke sant?
    Jo, det var det. Men ikke fordi det var specielt aktivt sted og nu er det også lavet om, med relativ aktivitet, men langt fra som her. Jeg kan også tilstå (nu), at det var mig som havde plastret hele Netdoktor.dk til med links/henvisninger til Sonjas dengang. Og jeg kan kun anbefale alle - på alle de relevante websteder i DK, SE og her i Norge, at gøre det samme. Der er tusindsvis af stofskiftesyge, der ikke ved at Sonjas findes, og sikkert er flest dem af de uvidende, der netop allermest har brug for at komme her for ørenlyd og støtte.

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Hvordan går det med Thyroid (lik Armour Thyroid) som et apotek skulle begynne å lage? Mener det var Glostrup apotek.
    Resten af forløbet er nogenlunde beskrevet her i tråden Westhroid, fordi det er aldrig lykkedes mig at komme videre, under huden på en læge. Tværtimod - kendte ingen af de danske læger jeg forespurgte, til Thyroid USP, med undtagelse af en, som troede at Armour er et naturlægemiddel.
    Sist endret av Anisa; 25-12-18 kl 11:41 Begrunnelse: Slåfejl rettet

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard En dag i en Westhroid-brugers liv

En dag i en Westhroid-brugers liv.

Da de havde bebudet storm med vindstød op til orkanstyrken havde jeg straks kunne se for mit indre blik min søn bliver blæst væk fra Øresundsbroen når han skulle hjem til Malmö ved fyraften.... Han måtte hellere komme forbi efter arbejde og overnatte hos mor.

Straks vågnede jeg til dåd og smuttede på indkøb, for vi skulle jo have noget at spise når han kom til at strande over hos mig senere på dagen.

Jeg handlede ind som det skulle vare flere dage og inden aftenen var 4 skinkemignoner småsimret i en gammeldags svampestuvning, en lille skinkesteg i merian, timian og en anelse af hvidløg - var færdigstegt.... sådan på den gammeldags måde - i en ikke for varm ovn men til gengæld i 4 timer, mør og aromatisk og meget vellykket. I mellemtiden rørte jeg fars og stegte frikadellerne af 1,5 kg Antonius-grisen 3-7% og kogte en hel masse kartofler med skræl til kartoffelsalaten senere hen.

Til sidst skrællede jeg og skårede 3 forskellige meloner i mundrette stykker, hældte lidt Grand Marnier over og satte det hele i køleskabet i en glasbovle med låg på. Ved siden af, for ikke at glemme (jeps, kan godt finde på at glemme hvad der ikke ligefremt står forrest i køleskabet) en skål friskssyltede appelsiterninger, der skulle hældes over melonerne når vi nåede så langt.

Klokken blev omkring 17 da jeg pakkede den sidste opvask i maskinen og så ringede telefonen. Junioren i den anden ende spurgte mig om jeg vidste hvor stormen er blevet af, for når det ikke er så slemt at man kan risikere at broen lukker og man så skal sidde fast i bilkøen i timevis - ja, så kan han lige så godt køre hjem til Sverige - og det gjorde han så.

Jeg er nu sådan tosset indrettet, at hvis jeg forbereder noget med en bestemt hensigt, som at spise sammen f.eks. - og det går i vasken af en eller anden grund - ja, så kan jeg altså ikke spise af maden og endda mister appetitten så godt som helt.... Og det er ikke fordi jeg pludselig er gået hen og blevet ked af det.... det var jo trods alt ikke souflè jeg havde tilberedt.... Maden kunne sagtens tåle at vente til dagen efter - for at stormen ville komme - det var jeg sikker på, særlig på grund af min "meteorologiske albue" der aldrig tager fejl hvad rod i luftrykket angår...

Og hvis sandheden skulle helt frem - var jeg også blevet totalt flad efter all denne husholdning, jeg ellers ikke længere beskæftiger mig med af pligt.... men kun for en, efterhånden sjælden fornøjelse... så ændring af planerne passede mig faktisk en smule.

Jeg kunne bare ikke tage mig sammen til at køre på job som planlagt ved 20-tiden.... Og så syntes jeg, at min seng med varmetæppe var SÅ indbydende, men jeg har taget mig selv i nakken og bestemte mig for - bare for en lille stund at sætte mig godt til rette og lige se en krimi, før jeg skulle pakke sammen og køre på job.

Men der kom altså en krimi til og en til..... da jeg slog øjnene op igen når klokken var ved 1-tiden om natten - kunne jeg slet ikke huske hvem var den skyldige og endnu før jeg kom helt til bevidsthed - huskede jeg alle 3 krimier blandet sammen med til en pærevælling og uden at huske en eneste afsløring af de skyldige skurke.

Jamen så vandrede jeg over til computeren for at se om der var sket noget interessant siden sidst jeg var logget på - og det var det. Da jeg var færdig med at tjekke nettet blev klokken altså ved 3-tiden da jeg omsider havde taget mig sammen, mens jeg fortrød bitterligt min regnorme-ryggrad - kørte jeg på job. Der blæste en smule men ikke noget der lignede storm i sigte.... Så tænkte jeg, at storm eller ikke storm - knægten havde bare at indfinde sig næste dag, for jeg ville ikke hænge på al maden alene, basta!

Når klokken var omkring 9 næste morgen, midt i København - mens jeg var i færd med at lede efter mine ørevarmere - ringede telefonen og min slukørede søn fortalte mig, at han kom til at sidde fast mellem to bomme i betalingsanlægget på den svenske side af Øresundsbroen, fordi der er gået nisser i automatikken og han var nødt til at vente på en personlig assistance (han kører med BroBizz) så han ikke kom til at betale for alle de forgæves forsøg på at få bommen til at hæve sig.... og hver gang havde scanneren meddelt, at et nyt beløb blev bogført på BroBizz-kontoen.... Til sidst kom der personlig assistance til og han kunne fortsætte mod Sjælland. I mellemtiden har han så ringet og nu kunne vi begge se på omgivelserne, at det kun var spørgsmål om kort tid, før stormen rullede sig ud for alvor. Snakken endte så med at jeg sagde det magiske ord: "frikadeller" hvorefter knægten svaret kort og beslutsomt: "vi ses".

På vej hjem igen smuttede jeg forbi Lidl og købte lidt ekstra frugt, feta og mozarella til om aftenen... Det blæste godt igennem da jeg skulle læsse mig af bilen med alt habengut og omsider kom jeg indendøre med vindblæste strithår og vand i skoene....

Lige så snart jeg kiggede på computeren - blev jeg straks meeeeget træt og skulle lige hvile mig lidt foran skærmen med en kop kaffe jeg trak i kaffemaskinen, der samtidigt meddelte mig på displayet at nu skulle den renses. Men den fik altså lov til at vente til jeg var færdig med at beskrive min Westhroid-dag og fik en kop kaffe til.

Og så skal jeg jo til at få sat lidt skik på denne rodebutik, få skiftet sengetøj, sætte vask over og når jeg har været i bad - kommer jeg nok til igen at tjekke om der er sket noget spændende på Internettet.

Med det kendskab jeg har til mig selv og mit glade sovehjerte - kommer jeg sikkert til at snorksove og bliver vækket af den sultne, frikadellehungrende ungersvend, der har sin egen nøgle og derfor behøver jeg ikke at holde mig selv ved bevidsthed i anledning af hans forventede ankomst. Og så ender det med at vi får spist, han vasker op og jeg (igeeeeen) kommer til at lade mig friste til at "vente lidt" med at tage afsted på job, hvilket jeg kommer til at fortryde igen, som sædvanligt, og så drager jeg ud i stormen en gang ved samme tid som sidste nat.... Jeg lærer det bare aldrig!

Det er som om at livskvotaen for selvdisciplin har allerede været opbrugt længe og lige meget hvad jeg prøver på - kommer jeg altid af sted i sidste øjeblik og hver gang det sker - fortryder jeg altid at jeg ikke havde taget af sted tidligere, men næste gang gør jeg præcis det samme igen og igen.... Flovt

Hvad har alt dette at gøre med stofskifteforummet og stofskiftesygdommen? Ikke andet end hvis det var for 3-4 år siden, ville maden ikke være tilberedt, men fordærvet og smidt ud. Jeg ville leve med på skift at sove og køre på arbejde, sove og køre på arbejde, sove og køre på arbejde.... Jeg ville arbejde dobbelt så mange timer end jeg får løn for, fordi jeg ville ikke kunne yde hurtigt og effektivt nok. Jeg ville ikke orke bade hver dag eller vaske tøj, rydde op og alt det man ellers gør i en husholdning. Hvis min søn kom på besøg skulle vi spise en købepizza eller ingenting. Hvis han ville hyggesnakke, ville jeg falde i søvn midt i ordet og han ville liste stille af sted.... og jeg ville vågne op flere timer senere halvkvalt af dårlig samvittighed....

Forskellen mellem dengang og nu er pilleglasset påtrykt navnet "Westhroid".

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. En Hashi's fra Danmark
    Av bellebellen i forumet Presentasjoner
    Svar: 21
    Siste melding: 26-01-11, 15:43
  2. Hejsa her fra danmark
    Av lilli i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 15-09-08, 22:42
  3. Endnu en ny fra Danmark
    Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 25
    Siste melding: 01-08-08, 16:03
  4. en ny fra Danmark
    Av 78lykke i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 12-10-07, 19:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg